Hej vi siroti đavoli, kako
nepisana pravila nalažu danas je dan za 7 od 7, ono što je važna informacija je
da je meni oktobar jako sporo prolazio tako da sam odgledala više od 7 filmova
ali sam tri ostavila za posebnu kritiku, dok je jedan koji je sa samog kraja
ostavila kao Novembarski film, mogu reći imam jako čudan izbor ovog meseca, ima
i klasike i marvela, i depresivnih filmova hajde da počnemo.
7. Limitless
(2011)
Rotten tomatoes: 70% (6,4/10)
IMDB: 7,5/10
Uloge/Roles: Bradley Cooper, Robert
DeNiro
Režija/Directed by: Neil Burger
Uz pomoć misteriozne pilule koja njenom korisniku
daje mogućnost korišćenja 100% mozga, Edi Mura postaje zavisnik boljeg sveta
koji mu pilulula daje.
Limitless je iznad svega film koji ili će da te odušševi ili će da
bude mučenje za tebe. Za mene na žaslot je bilo ovo drugo ne mogu ja da kažem
da ne valja ali meni je bilo gotovo mučno za gledati ( a kad je meni bilo mučno
Bredlija Kupera, na koga se by the way strašno ložim, bilo teško da gledam
znači da mi se film zaista nije dopao).
Film je rađenk u flešbekovima vidimo Edija na vrhu zgrade i posle kreće
vraćanje u prošlost lagano. Film pomalo pati od ustajale arome tj i ako se
radnja brzo odvija ne stiče se utisak da si propustio nešto važno. Ono što je
meni konkretno bio veliki problem za gledati je brzina, tj kada on popije
pililu sve je ubrzano a to meni nikako nije odgovaralo. Pozitivna strana je Bredli Kuper koji zaista dobro iznosi
ulogu pokrivajući sve aspekte Edijeve ličnosti.
Pozitivan apsekt ovog filma je to što te tera na razmišljanje o
tome koliko je um zapravo jaka stvar. Negativan su loši efekti.
Zanimljivosti:
~Kada
Edi Mora uzme pilulu film dobija jarke boje, koje posive kada je on običan Edi
Mora
~Šaja
Labouf je bio izabran za uogu Edija More ali je odustao zbog povrede leve ruke
u automobilskoj nesreći jula 2008.
6.Letters to Juliette (2010)
Rotten tomatoes: 40% (5,1/10)
IMDB: 6,5/10
Uloge/Roles: Amanda Seyfried, Gael
García Bernal, Vanessa Redgrave
Režija/Directed by: Gary Winick
Sofi, novinar istraživač sanja da postane pisac,
putuje u Veronu, Italiiju na „pred medeni mesec“ gde upoznaje Julijine
Sekretarice
Pisma Juliji su jedan od onih filmova koje ćete sesti da gledate sa
drugaricama, sestrama i porodicom i niko se neće nervirati ni oko jedne stvari
jer znadte da „happy ending“ ipak dolazi na kraju. Verovatno mnogi od vas misle
da nisam pri sebi kada stavljam ovo pre "Limitless" ali i ako je ovo
film pun klišea nekako se meni više dopada od Limitless. Postoji mnogo stvari
koje nisu logične poput toga da Sofi trpi verenika kojeg više zanimaju kolači i
vina od verenice, do toga da u Italiji živi mali milion čoveka sa istim imenom
i oni nikako ne uspevaju da pronađu onog kojeg treba. Radnja je plitka i laka
za pšraćenje dakle, nemate lovu za letovanje sednete i uživate u prikazima
Italije u isto vreme prateći Vanesu Redgrev kako traži čoveka u kojeg je kao
klinka bila zaljubljena. Ono što je moje opažanje u filmu je da se tačno vidi
bol na Vanesinom licu pogotovu (sad čitam zanimljivosti o filmu i vidim da sam
upravu) kada češlja Amandu Sejfild jer je njena kćerka Nataša preminula 2007.
Sve u svemu nije remek delo ali za opuštanje dobro dođe.
Pozitivan aspekt: prelepi prikazi Italije. Negativan aspekt:
previše kliše.
Zanimljivosti:
~ Ne samo da su Vanesa Redgrev i Franko Nero venčani u stvarnom
životu već su igrali ljubavnike i u filmu Camelot (1967)
~Julijine sekretarice zaista postoje. Zovu se Julijin klub i
volontiraju da odgovore na pisama koje ostanu u Veroni
~Scena četkanja kose Amande Sejfild je bila teška Vanesi Refgrev za
snimanje jer film je napravljen nedugo nakon smrti njene kćerke Nataše
Ričardson
5. Hemingway
& Gellhorn (2012)
Rotten tomatoes: 50% (4,7/10)
IMDB: 6,3/10
Uloge/Roles: Nicole Kidman, Clive Owen
Režija/Directed by: Philip Kaufman
Drama se fokusira na romansu Ernesta Hemingveja i
Marte Gilhon, ratne novinake, žne koja ka je inspirisala da napiše priču „Za
kim zvona zvone“ .
Ernest Hemingvej je moj omiljeni pisac, način na koji je on stvarao
dela za mene ne može da se poredi ni sa jednim drugim stvaraocem, zato kada sam
čula da postoji film o jednom delu njegovog života bila sam znatiželjna da vidim
o čemu je reč.
Kad god pišem ovu kolumnu uvek se delom oslonim na kritiku jer
smatram da ja kao neko ko nije školovan za to i pre svega je prilično neiskusan
ne mogu da napišem nešto i da bude lupila sam glupost, međutim o ovom film
nisam našla mnogo (inače ovo je tv film), zapravo gotovo ništa. Ono što je moj
stav je da film obiluje jakom hemijom strast još pri prvom susretu likova Nikol
i Klajva je gotovo opipljiva i taj deo je odlično urađen. Ali film je na neki
način osakaćen ne realni prikazi rata i ako je tv film očekivala sam veći
budžet i bolju produkciju odlazak u crno belo pa vraćanje u boju nije pomogao,
već suprotno odneo je užitak. Čini mi se da je osiromašen. Nikol Kidman igra
Martu Gilhorn čak i u njenim starijim danima i ona je šarmantna, direktna i
lako ulazi u lik. Klajv je konstruktivan i uspeva da pomoću izraza lica kaže
mnogo toga. Smatram da je film ok nije najlošija stvar na svetu daleko od
najbolje i za nekog ko želi da vidi dva glumca sa dobrom hemijom je dobrodošao.
Pozitivan aspekt filma je dobra hemija Nikol i
Klajva. Negativan sa druge strane je osiromašen film
Zanimljivosti:
~ Robin Rajt je zapravo bila izabrana da igra Martu Gilhorn
~ Ironično Lars Ulrinch koji se pojavljuje u filmu je u bendu
Metalika. Jedna od pesama Metalike “For Whom The Bell Tolls” je zasnovana na
Hemingvejevom romanu istog imena
~ Džejms Gandoldini je ogiginalno izabran da igra Hemingveja ipak
na kraju je bio izvršni poducent
4.Biutiful (2010)
Rotten tomatoes: 64% (6,4/10)
IMDB: 7,5/10
Uloge/Roles: Javier Bardem
Režija/Directed by: Alejandro González
Iñárritu
Priča prati Uksbala, čoveka koji živi na ovom
svetu ali može da vidi smrt koja ga prati na svakom koraku.
Pre nego što napišem još koje slovo o ovom delu moram da vam
ispričam kratku dogodovštinu mog gledanja ovog filma i da vas upozorim.
Bio je dan jako tumran, tek podne a izgleda kao da je noć uveliko
pala, ništa kao vreme mene ne može da ubije u pojam. Svi u kući spavaju ja sam
tek od nedavno budna, sedam i razmišljam
šta da gledam, opsednutost Alehandrovim filmovima nakon gledanja Babel-a (koji
je ostavljen za posebnu kritiku) ne jenjava odlučujem se za Biutiful. Veeelika
greška. Dakle Biutiful nije film koji trebate da gledate kada ste depresivni,
sami i imate bilo šta što može da vas natera da izvršite samoubistvo. Ovaj film
sedate da gledate psihički pripremljeni da će te u sledeća dva sata da gledate
jako tešku stvar, da je svetlost gotovo nevidljiva,da ovo nije film kao bilo
koji drugi- dakle ovo gledate striktno koncentrisani inače padate u depresiju
to je neminovno.
Život je sinonim za prolaznost, kao vatra- na kraju se ugasi ali
ako si živeo iole dobar život, ako je bio pun smeha i radosti gašenje te vatre
i ako je bolno nije strašno toliko, priča koju kroz ovaj film Alehandro priča
se oslanja na suprotnu verziju od ove koju sam napomenula, priča o nesreći
jednog čoveka koji Barselonu obojenu u šarenim bojama Gaudijevih građevina vidi
kao sivilo. Za mnoge filmske stvaraoce bi paranormalan način govora bila
dovoljna fascinacija ali ne i za Injaritu kome norme više naracije i horora
nisu namera u ovoj srceparajućoj drami. Ono što ovaj film predstavlja je surova
realnost, podzemnog sveta u tolikoj meri da možeš sam da osetiš kako boli, od
jela koje Uksbal servira deci do prikaza imigranata sve je urađeno maksimalno
realno bez okolišanja. Havijer Bardem je već dokazani glumac, u ovom film
oduzima dah donoseći sa sobom deo svoje duše osetivši svaku bol i kidanje koju
Uksbal oseća i velemajstorski prenoseći to na gledaoce.
Film ipak obiluje prevelikom depresijom, kažem vam za ovako nešto
treba se psihički pripremiti sivilo je svuda siromaštvo izjeda pri samom pogledu
a muka koju on oseća znajući da su mu dani odbrojani a da nema kome decu da
ostavi je prevelika da je čak i meni ledenoj kraljici nateralo suze na oči.
U svoj svojoj depresivnosti ipak ima tračak svetlosti i momenti
koji će vam bar na sekund izazvati osmeh na lice.
Pozitivan sapekt je što vas ovaj film tera da cenite život više jer
pokazuje da nije sve tako ružičasto, negativan apekt previše je depresivan.
Zanimljivosti:
~Alehandro
Gonzales Injaritu je napisao ulogu Uksbala baš za Havijera Bardema. Reditelj je
rekao da kada mu je lik Uksbala pao napamet jedini izbor koji je imao na umu je
bio Bardem.
~Havijerova
uloga u ovom filmu je prvi put da je performans kompletno na španskom jeziku
nominovan za Oskara u kategoriji najbolji glumac
~Alehandro
Gonzales Injaritu je ovaj film posvetio svom oce, koji ga je zavao Stari Hrast
3. The Curious Case of Benjamin Button (2008)
Rotten
tomatoes: 72% (7,1/10)
IMDB:
7,5/10
Uloge/Roles:
Brat Pitt, Cate Blanchett, Tilda Swinton
Režija/Directed
by: David Fincher
Priča o Bnedžaminu Butonu čoveku koji se rodi kao
starac i kako život prolazi postaje sve mlađi.
Neobični slučaj Bendžamina Batona je verovatno najčudniji film koji
ćete ikada pogledati, jer ostati u korak sa filmom je jako teško, gotovo ni u
jednom momentu niste svesni koliko godina ima Bendžamin a opet i ako ne ume da
se završi svaki momenat drži pažnju tkao da će te tri sata sedeti prikovani za
lap top uživajući u magiji koju priča o ovom čoveku daje. Ovaj film je retka
stvar-magičan film i zapravo je teško naći pravu reč za njegov opis.
Rađen po priči jednog od mojih omiljenih pisaca F.Skota Ficdžeralda
flm je nešto što ni jedna pre njega nije bila-iyuyetno realna fantazija
Bred Pit je ovde odigrao jednu od njegovih najboljih uloga, on je
uz pomoć specijalnih efekata Bendžamin od prvog do poslednjeg trenutka unoseći
u ulogu Bendžaminove užitke ali i boli shvatajući da on nema pravo na normalan
život.
Kejt Blanšet nudi savršene prikaze sa suprotne strane što iz
perspektive žene koja stari normalno što iz ženske perspektive, njena bol za izugbljenim
snovima ne samo da je savršeno odigrana od strane ove vanvremenske glumice već
i savršeno napisane uloge.
Mimoilaženje je nešto što je tema ovog filma od toga da se životi
Dejzi i Bendžamina u jednom momentu
razilaze do same sadašnjosti gde se railaze životi Dejzi koja je na samrti i
njene i Bendžaminove kćerke Karolin.
Pozitivan aspekt ovog filma je magija koju nosi sa sobom nema filma
poput ovog, negativan apekt je što zaista traje predugo.
Zanimljivosti:
~ Film zauzima mesto na 11. Novembar (ironija je da ja sada kada
kucam ovaj post je 11. novembar, i srećan rođendan Leo ) 1918 i 1925, 1936,
1941, 1945, 1954, 1962, 1968, 1970, 1981, 1991, 1997, 2002, 2003 i 2005.
~Bred Pit je rekao da je bilo potrebno po 5 sati dnevno da bi ga
našminkali za ulogu
~Tokom one scene Bendžamin se može se može videti kako čita
“Ivanhoe” Ser Vatera Skota ime predgrađa Melburna gde je Kejt Blanšet (Dejzi)
odrasla.
2. Captain America: The Winter Soldier (2014)
Rotten
tomatoes: 89% (7,5/10)
IMDB:
7,8/10
Uloge/Roles:
Chris Evans, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson
Režija/Directed
by: Anthony Russo, Joe Russo
Stiv Rodžers se muči da nađe svoju ulogu u
modernom svetu, on osniva tim sa jednim od agenata Šilda-Crnom Udovicom zbog
istorijske borbe protiv čoveka iz legendi poznatog kao Zimski vojnik.
Ok dakle svi znate da ovo nije više stvar kritike ovo je stvar srca
i to isto moje srce se cepa jer ne mogu da ga stavim na 1. mesto ali kada budete
videli koji je film 1. biće vam jasno zašto. Ovo je 8. kolumna a ja sam još u
prvoj pisala o prvom delu Kapetana tj o Captain america: The Frist avenger (OVDE), a danas pišem o njegovom još boljem
delu-Zimskom vojniku.
Ja bih ovaj film nazvala najboljom modernom akcijom. Dvoje ljudi
udruženi i proterani rade sve da spasu svet. Tvist koji ima u filmu sa Nikom
Fjurijem (čitaj Sem L. Džekson me je prepao na smrt) je toliko dobro urađen,
nešto potpuno neplanirano ali neću da spojlujem. Možda je ono što film krasi
šarmantna hemija između Stiva Rožersa i Crne Udovice njegovog „partnera u
zločinu“, Možda novi lik Sema Vilsona koji se tako spontano iznedri u filmu,
ali svakako je ovo nešto što će se svideti svakoj generaciji.Dovoljno je
ozbiljan da ne bude šala a opet dovoljno zabavan da možete da se nasmejete. Ono
što je najbolji aspekt filma je da vuk dlaku menja ali duboko u sebi ćud nikad
tako Zimski Vojnik nekada Rodžersov najbolji prijatelj Buki Burns kome je mozak
ispran uspeva da u srcu nađa starog sebe i to je ono najlepše što film nudi.Nema
mnogo šta više da se kaže kad je nešto maestralno odrađeno, verujte mi
uživaćete (ako ništa drugo u Krisu Evansu).
Zanimljivosti:
~ U par scena Nataša Romanof nosi ogrlicu sa strelom. To je
refrensa na njenog timskog partnera Hokaja. Ogrlica je bila Skarletina ideja ❤❤❤
~Nik Fjuri priča priču kako je njegov deda bio rukovođač lifta. U stvarnom
životu to je bio i deda Samuel L. Džekosna
~ Kris Evans i Skarlet Johanson su sami pisali svoje pojedine
dijaloge
1. A Streetcar
Named Desire (1951)
Rotten
tomatoes: 98% (8,6/10)
IMDB: 8,1/10
Uloge/Roles: Vivien
Leigh, Marlon Brando, Kim Hunter
Režija/Directed
by: Elia Kazan
Potresena Blanše Dubos se slei kod sestre u Nju
Orlians i mučena je od strane zeta dok realnos drhti oko nje.
Ako ste ikada
čuli za ovo remek delo jasno vam je da koliko god moje hladno srce volelo
Kapetana, ne mogu da ga stavim prvog. Ovo je priča koja odoleva vremenu koja je
nešto što može da oslika bilo koje doba kako ono pre 64 godina tako i ovo koje danas znamo. Tema je jako
bliska svakom čoveku pa da li ste čuli za nekog ili imate nekog u porodici
prepoznaćete se. Obrađuje jako važne teme poput-naislja u porodici, žeivljenja
van realnosti i poročnosti čovekom.Gluma je u
pravom smislu te reči legendarna svaki glumac briljira Kim Hanter koja nas
uvodi u Stelu ženu koja i ako je maltretira muž ne može da ga napusti jer čovek
je najgori porok uvek mu se vraćaš. Marlon Brando, ah Brando i dalje nema tako
lepog čoveka na ovom svetu kakav je bio on, ali ta gluma...način na koji on
interpretira Stnlja... Brando je bio osnivač metodnog stila glume zato ne čudi
što možeš jasno da osetiš i vidiš da je u ulozi i onda počinješ da prestaješ da
viđaš prelepog čoveka i vidiš neobuzdanu životinju koja ne voli ženu, želi
njenu sestru i iznad svega želi novac od imanja.
I naravno legendarna Vivijen Li koja igra Blanše ženu koja živi u
sovjim snovima maštajući da je neka bolja verzija sebe lagano gubeći sebe. Li, Hanter
i Malden su uzeli oskara za glumu dok je Brando bio novinovan, dakle ovo su
perfomanski vredni divljenja i pogleda. Ono što se meni jako dopada je što je
sestrinstvo između Blanše i Stele jako svaki put kada vidi Stelu Blanše joj
govoti „Stela, Stela kao zvezda“ i taj momenat ljudskosti, to što nije moglo da
ih rastavi daljina je zaista divan aspekt filma. Ja bih nazvala celokupan film
kao nit realnosti i sna, sam naziv
„Tranvaj zvani želja“ je predstavnik daleko veće stvari od samog
tranvaja već onoga što će se desiti u budućnosti tj Blanšine želje za onim što
nije koje putuju daleko daleko.
Ovo je klaski koji svako treba da pogleda ovo je nešto što je
vanvremenski, ovo je život prikazan u jednom prelepom dobu sa zvucima džeza u
pozadini.
Zanimljivosti:
~Poput svog lika Blanše i
Vivijen Li je u kasnijim godinama patila biopolarnog poremećaja.
~ Branido i Li na početku
snimanja nisu bili prijateljski nastrojeni jedno prema drugom ali nita nije
imalo veze sa glumačkim stilom. Brandu su prosto smetali Liini tipični
Britanski maniri. Kasnije su tokom snimanja postali jako dobri prijatelji, a
led je probila Brandova savršena imitacija Lorensa Olivijera u Henriju V.
~ Vivijen Li je imala 36.
kada je igrala Blanše ali su je šminkom napravili na stariju.
To je sve siroti đavoli ako
imate šta da kažete o nekom od ovih filmova bilo da se slažete ili ne samnom
pištite dole J
With love
S.
0 коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.