Search This Blog

Mesečna šolja kakaoa sa Mademoiselle S. #33






Maj je iza nas. Mesec obeležen kišama koje su bile naša svakodnevnica. Tek će u kasnim danima sunce odlučiti da nam ulepša mesec. Ako niste neko kome vreme diktira raspoloženje- vi ste srećan čovek, ja na žalost jesam. Maj je bio mesec kada sam se ponovo borila sa unutrašnjim demonima, umalo izgubila bitku ali ostala zahvalna što je na kraju sve bilo OK.




Memoari jedne Gejše i pogled sa mog prozora



Pozdrav dragi ljudi. What's up? Post kasni dan- loša organizcija vremena, izvinjavam se. Danas sam tu sa mojom mesečnom rubrikom u kojoj pišem o temama koje su me većinski zanimale tokom prethodnog meseca. Moram da dam upozorenje jer možda nekim ljudima neće biti prijatno da čitaju ali ovog meseca imam prilično "kontraverznu" rubriku pričam o samoubistvu, abortusima i LGBTQ+ populaciji. Ako ste osetljivi na neku od ovih tema onda vas molim da sada kliknete na x i prestanete da čitate jer sam svesna da su ovo teme na koje su ljudi osetljivi. Ako sa druge strane niste onda nastavite da čitate. Znate već kako ide, post prate slike koje su mi obeležile mesec.

Da više ne dužim,
Let's go 😉


Veliki petak i pokušaj anručivanja nečeg što spada u posnu kategoriju. Izraz lica moje
sestre Maše govori to tome koliko joj se dopada turksa kafa.




1. Samoubistvo nije kukavičluk

Ovo je jako teška tema za diskusiju zato smilim da moram prvu da je odradim jer će svaka nakon nje ići dosta lakše. Pre svega moram da kažem da ja nisam psiholog niti lekar bilo koje vrste. Ali ja jesam bila devojčica koja je ovu njagoru opciju jako dugo razmatrala. Život je dragocen. Ljudi u mnogo gorim situacijama se bore svim sredstvima da ga sačuvaju. Bez obzira šta su prošli i koliko je bilo teško većina će se hvatati za slamku spasa. U tome je stvar kod nas ljudi uvek postoji nada. A šta kada se nada izgubi? Završiti svoj život je pad na svoju najnižu lestvicu. Onda kada više ne možeš da prepoznaš ni nadu znaš da si stigao do kraja. Ali samoubice nisu kukavice. I ne volim kada ih neko tako zove. To su ljudi koji su izgubljeni. Pre desetak godina ja sam bila jedna od njih. Od tih koje više nisu videli nadu.


Jedan lep zalazak sunca


Većina samoubica zapravo pati od neke vrste odbijanja od strane društva. Najveća većina su gej tinejdžeri iz religioznih sredina. Mlade devojke koje su seksualno uvređene jer neko misli da zbog svog pola ima pravo da je uhvati za zadnjicu i grudi a potom će je druge devojke prozvati "dr*ljom ili fuk***inom".... ljudi koji imaju mentalne probleme (što je bio moj slučaj jer sam nakon izlaska iz bolnice i preživljenog straha od ozbiljne bolesti počela borbu sa anksioznošću) a koji nisu svesni toga jer naše društvo klasifikuje depresiju kao "ma samo ne ume da se snađe u životu" a anksioznost kao "pa ti kad si pi... i ne umeš da se suočiš sa problemom" ili "jao i ja patim od anksioznosti" a onda ti ispriča priču iz koje zaključiš kako ta osoba samo brine o nečemu, nema psihički problem. Svi ti ljudi su oko nas. To je ono što pokreće društvo-različitost. A vi možete da im pomognete. Prevashodno tako što nećete da osuđujete. Ne možeš da kažeš za dete od 15 godina da je to to i to kad ne znaš pozadinu stvari i ne znaš da li je svesno učestvovala u onome što se dogodilo ili ne. Pokaži gej tinejdžeru da je njegova seksualnost sasvim normalna i da su ljudi poput Elen, Fredija Merkjurija, Elton Džona, Lejdi Gage ...postali uspešni i voljeni uprkos tome što su LGBTQ+. Pruži podršku depresvinoj osobi i ohrabri je da ide kod psihloga. Ne osuđuju i ne pričaj kako je "dan previše lep da bi bila/bio depresivan" jer to je nešto što ta osoba ne može da kontroliše.


Nakon crvene, ljubičasta je moja omiljena boja 💜



Mi kao planeta smo veliko društvo puno predrasuda, moramo da se oslobodimo toga kako bi pomogli ovoj zajednici. Ljudskost u današnjem vremenu je na najnižoj lestvici i sama se više iznenadim kada upoznam i vidim nesebičnu osobu bez predrasuda nego obrnuto. Ako ne možeš da nađeš jednu takvu, budi ti nekom ta dobra osoba. I još jedan stvar koju morate da izvučete iz ovog posta je da je samobustvo jako teška stvar sa osobu koja ga planira, još teža za ljude koji ostaju iza te osobe. Ne osuđujte takve ljudie. Jer ti ljudi zaista više nisu videli ništa kada su to rešili. Svest o tome koliko god traumatično bilo mora da se podigne i zato sam napisala ovu temu.





2. Dečaci (ne) plaču

Volim da se bavim konceptom tradicionalne porodice na ovom blogu i to planiram danas da uradim .... na neki način. Tradicionalna porodica se tokom vekova menjala, prošli smo periode od kada su se brakovi isključivo ugovarali do toga da su ljudi počeli da se venčaju iz ljubavi do toga da su žene postale više od domaćica... Danas imamo situaciju gde je biti sam i neudat totalno normalno, gde ljudi ne žele bra i često odaberu da "veštačkim putem postanu roditelji, vrlo često samohrani, gej parovi, parovi koji se venčaju sa 40+...sve to danas čini modernu porodicu. Ovih dana desna strana više nego ikad propagira da se koncept tradicionalne prodice izgubio. Ono što me najviše negde u svemu tome nervira je sledeće "muškarci su postali mekušci više nema da bude ona prava muškarčina (čitaj: sirovina bez emocija) koja će da brani kuću a žene su postale muškobanjaste i sada im je veći fokus na karijeru tako da više nema dama koje puštaju muškarca da preuzme svoju ulogu (čitaj: više nisu kompletni kreteni). Ja sebe ne vidim udatu ali da slomim ovaj argument u odmah - ja odgovaram za sopstveni život.


Majkse šetnje



Imati nekog ko će ti pomoći je divno ali svako muško, žensko...bilo ko na kraju kao odrasla sosoba odgovara za svoj život. Ne volim domaćice i mislim da je to lenjstvovanje (naglašavam gradske domaćice žene sa sela su radnici) ali to je takođe lični izbor. Ja ne mogu da zamislim sebe kako čekam nekog muškarca da mi da neki dinar da kupim šta mi treba i da u svemu zavisim od njega. Niti bilo koje žensko treba. Imaš priliku da budeš nezavisna? Šta čekaš! Što se karijere tiče verujem da danas većina muškaraca i ne želi devojke koje ne rade. Ceo svet je na nekom nivou ekonomske krize i novac nam treba da preživimo. Imati ženu u kući koja će da ti kuva ručak i čuva decu je za one "opasno privilegovane" (čitaj: one koji jako mnogo zarađuju) pa ni oni nekad nemaju taj luksuz. Uostalom šta je sa gej parovima? Zar dve devojke koje su venčane treba obe da čekaju da zavise od nekog trećeg muškarca? Skoro sam naišla na jedan video jednog momka. Kunem se nikada nisam želela nekog da zadavim preko ekrana kao njega. Ne pamtim šta je pričao tačno ali tematika je bila šta on traži kod devojke i lik kaže "da voli moj bes i da to nalazi atraktivnim jer je u prirodi muškarca da bude besan!?" samo toliko sam slušala ni reč više. Ovakav stav ne vodi nigde. A ako ste muškarac i mislite da su ovo samo feministička sranja onda je bolje da shvatite da ovaj stav povređuje koliko devojke toliko i muškarce. Zašto? Zato što se od vas očekuje da uzmete ulogu mačo lika i da krijete svoje emocije. Skoro je jedan takav like retvitovao neki BTS video sa koncerta na Vembliju i napisao kako su oni "pi*ke" jer plaču na kraju koncerta. E to je ono što vam tradicionalni koncept oduzima.


Maj je obeležio i Game of Thrones



Nema ništa loše u muškarcu koji plače. Kao što ambicija nije osobina koju ima samo muški pol- već je deo ljudskosti i nije ograničena na polove. Tako i emocije nisu ograničene na pol. Ja sam npr. devojka a nemam preterano jake emocije. Suze su meni retkost a znam muškarce koji plaču kad čuju neku pesmu koja ih podseća na neki momenat. OK je da budete emotivni, OK je da brinete o svom izgledu. Ako vas depilacija usrećuje i lepše se osećate-ko može da vam zabrani? Ako hoćete da imate lakirane nokte- lakiraj čoveče šta te briga. Da li su se tradiconalne uloge izgubile? Da, i hvala Bogu da je tako. Lepota današnjeg vremena je što svi imamo priliku da budemo individualna, tako slična a opet tako različita ljudska bića i to treba da se slavi.





3. Zapravo "pro life" ne postoji

Najveća tema na svetskom nivou tokom maja je definitivno bila zabrana abortusa u Alabami. Alabama je donela zakon (koji uprkos svemu ne može da važi dok ga vrhovni sud u SAD-u ne odobri) da abortus postane ilegalan. Zakon zabranjuje abortus čak i u slučajevima silovanja i incesta (ili oba istovremeno) i jedini način da se legalno abortira je u slučaju da je život majke ugrožen. Svet je podeljen na dve strane prva i ne tako razumna strana je strana pro brith koja veruje da je to život i da je jednako vredan kao život majke. Druga strana je daleko normalnija i ona je pro chocie koja veruje da je to samo fetus koji ne oseća bol i nema razvijen mozak kako bi bilo uošte svesno šta se dešava te majka sa svojim telom ima pravo da radi šta hoće.


Memoari jedne Gejše i divan film Book Girl



Ako ste primetili sa razlogom sam nazvala prvu stranu pro birth ne pro life. Zašto? Zašto što su svi ljudi koji navodno glasaju za "pro life" zapravo samo za rođenje. Ko će od tih ljudi pomoći već dovoljno istreumiranoj devojci koja je silovana i devet meseci morala da bude podsećana na to šta joj se desilo? Da stvar bude gora često ona ima 15, 16, ili 17 godina? Ko će da bude tu da se nađe devojci koja je možda i bila odgovorna a zaštita joj je otkazala a koja je student i nema da hrani ni sebe kako treba a kamoli još jedan život? A ako da dete na usvajanje ko će od tih ljudi da bude tu da pruži dom tom istom detetu? Abortus mora da bude legalan. Život majke mora da bude ispred života nečeg što će možda a možda i ne (jer pobačaji se dešavaju) biti dete. Zašto devojke abortiraju nije ničija stvar. I niko ne ide na abortus srećan zbog toga. Za većinu devojaka (ja nikada nisam imala jedan pa ne mogu da pričam iz ličnog iskustva niti imam decu ali slušala sam dosta) to je jako traumatično i bolno iskustvo. Slažem se da ne treba da bude vid zaštite. Ali razmislite malo, koliko škola zapravo priča tinejdžerima kako da koriste zaštitu? Koliko znanja današnji mladi svet zna da ima o istoj? To se ne radi, jednostavno i zato naša zemlja stoji jako visoko na lestvici tinejdžerskih abortusa. Klinke ovde nemaju pojma i to je krivica svih ljudi sa vrha koji misle da je seksualno obrazovanje taboo tema. I sve to na streanu još uvek stoji da religija ne može da diktira zaštitu ljudskog tela.



Volim prirodu


Abortus je pravo svake devojke, žao mi je momci ali vi se ne mučite 9 meseci ovde vaše pravo glasa ne treba da postoji, dok nije tvoja materica nemaš pravo glasa. OK šta god da se desi ti ne bi abortirala-cool tvoj lični izbor ali u tome je caka ti imaš izbor. Osim toga abortusi su postajali još na početku 20. veka ako ne i ranije. Devojke nisu birale kako će okončati neželjenu trudnoću voljno rizikovajući život. Ako mislite da će se nešto promeniti? Neće! Devojke će ići u drugu državu, na drugu planetu, voljno će rizikovati infekcije u nečijem podrumu samo da ne rode. I vi tu ništa ne možete. Osim da podržite pro choice stranu i pustite ljude da žive kako hoće jer to pravo imamo svi.






4. Kako je hajp uništio GOT

Ne mogu da ne pomenem Game of Thrones sezonu koja se završila krajem maja ako se ne varam. To je ujedno označilo i finale cele serije i kao što sam konstatovala bilo je jako razočaravijuće u najmanju ruku. Ono što je verujem je da je zapravo hajp uništio Igru Prestola. Kada napraviš tako veliki projetak ljudi imaju određena očekivanja e sad ako padneš pod pritisak publike dobićeš ovo što smo mi dobili sezonu u kojoj se radilo sve da se udovolji fanovima i opet nešto nije valjalo. Gde su Den i Dejv pogrešili nakon što su imali dve godine da snime sedam epizoda? Pa prevashodno u tome što nisu koristili logiku već čist hajp-daj Džejmija i Brien ljudima, daj im Arju kao heroja, ubi Deneris i pretvori je u ludaču, stavi Starka na tron...


Razočaravijući kraj Igre prestola i jedna slika nakon finala



 Hajp je jako loša stvar sve što primi previše hajpa obično ne ispunu očekivanja, a promocija za ovu sezonu je bila bolja nego za bilo koju prethodnu. Svi likovi su dobili twitter emoji, mnogo, mnogo intervijua, rezime likova ukratko, glumci koji pričaju o tome i čuveni #forthethrone. Tih dana su svi pričali o seriji kao da im život zavisi od nje. I onda šta se desi-očekivanja padnu u vodu i ne ispune se. Zašto? Zato što je čuveni duo duboko verovao da mogu da ulože minimum truda i da će publika to kupiti bez obzira na sve. 


Evo i mene


Ako nešto možemo da izvučemo odavde to je životna lekcija-uvek uloži 110% sebe pa neka se i ne vrati toliko znaš da si dao sve do sebe, ljudi čak i kada te vole neće stajati an tvojoj strani bez obzira na sve i to je prosto tako. Ovo je živi dokaz.





5. Srećan LGBTQ+ mesec

Dolazak juna obeležava početak LGBTQ+ meseca. Jun je inače poznat kao nezvanično LGBTQ+ mesec zbog demonstracija održanih u Njujorku 28. juna 1969. godine. u jutro tog dana policija je upala u popularni gej bar pod izgovorom da je pošla za proveru nelegalnog držanja alkohola ali u to vreme nije bilo ništa neobično da policija napada gej ljude. I dok je policija nasilno uvodila drag kraljice u kola publika okupljena oko bara je bacala flaše na njih. Ovaj događaje je pkrenuuo borce za LGBTQ+ prava da par dana nakon ovog događaja održe prve demonstrancije do tada najveće demonstracije za prava ovih ljudi. Ovaj mesec je dobar mesec da se podsetimo da ovi ljudi i dan danas nemaju jednaka prava koja zaslužuju kao i na to da je njihova boorba svakodnevna. Svaki dan novu LBGTQ+ osobu pretuku, uvrede ili nazovu pogrdnim imenom. A mi kao društvo smo dužni da se borimo protiv takvog tretmana ovih nedužnih ljudi.



I još cveća



Divan način da se podsetimo koliko različitosti postoji na ovom svetu i koliko je to divno. Ali vas ohrabrujem da uvek učite nešto više o tome koliko je ova grupa ljudi patila. Koliko je jednakost važna. Takođe hoću da kažem da strejt ljudi moraju da prestanu da budu veliki protivnici paradiranja i da ne govore kao "ni mi strejt ljudi ne paradiramo" jer parada ponosa je jako važna za ove ljude, jedina prilika da mogu da slave nešto što im je godinama oduzimano. Gej ljudi postoje od kad postoji i sam čovek. I ne postoji kalup za gej čoveka. Poznato je npr. da je čuveni Aleksandar Makedonski imao ljubavnika. Hrišćanstvo je predefinisalo homoskesualnost i pretvorilo je u greh.


Još jedna slika iz mojih šetnji, ovaj deo godine me fotografski najviše inspiriše.




Greh koji zapravo nije greh. Zato svim LGBTQ+ ljudima, bilo da ste moji čitatelji ili slučajno nailazite na moj blog želim srećan mesec ponosa! Slavite ono što ste. Slavite vašu seksualnost jer ste apsolutno prelepi i spolja i iznutra.








To je to za ovaj post. Uzgred imam novi Tviter  (koji nije o K-popu već generalno o stvarima koje volim) i ako vas zanima bacite pogled (link je dole u delu sa linkovima). Kao i uvek sve što vam je na pameti, pišite mi dole.



Za kraj gospodin, kao i uvek.



Linkovi vezani za ovaj post (ako želite više da pročitate idite na "open link in new tab" jer ne mogu da namestim da se sam dirketno otvara u novom):


Hvala na čitanju,

With love, S.

11 коментара:

  1. Ova tema "muškarci (ne) plaču, me je oduševila, slažem se sa tobom, da ne bih ni ja mogla da čekam da mi neki muskarac sutra pruzi dinar, dok ja sedim kući, mada sam odma posle srednje skole počela da radim, kao što ne trazim od roditelja, tako ne bih mogla sutra ni od njega, i tu mi se svidja tvoje misljenje, imati svoj dinar, i znati da je tvoj je neverovatan osecaj, veruj mi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nisam odmah smela da radim jer svaki fizički zahtevan posao je bio van diskusije-zbog leukemije i slabog imuniteta, međutim jedva čekam da počnem da stažiram i na taj naičin dopirnesem jer ne mogu da zamislim da sutra tražim od dečka, od sestara od bilo koga da me izdržava. Slažem se sa tobom i svaka čast što si odmah počela da radiš!

      Избриши
  2. Prvo sam kilometarski odgovorila na tvoja zapažanja u komentaru o "Game of Thrones" (obožavam naše diskusije!), pa bih volela da čujem dalja mišljenja, ako ti nije mrsko.:)
    A sad na moju omiljenu rubriku!:))))
    Meni je dosadašnji tok kasnog proleća čudan. Imali smo poplavu u babinoj kući u Guči početkom prošle sedmice i šteta je ogromna. Ostali smo bez celog prizemlja i dvorišta, tako da je trenutno u porodici vanredna situacija, nadamo se odšteti, a istovremeno mnogo razmišljam o tome koliko smo bespomoćni pred prirodom, nepogodama koje u pola sata zbrišu sve što si stvarao godinama, decenijama. :(
    Uglavnom, sada tek shvatam koliko je bolje živeti u stanu, kada se ovako nešto desi, na višim spratovima!
    I kako rad i aktivnosti odvraćaju pažnju sa nerviranja. Najbolji antidepresiv, nema šta!:)
    Još nešto za uvod, raskrstila sam sa antidepresivima i bolje se osećam. Pomogli su u prvom periodu, izvukli me na površinu, a sada mogu sama i srećna sam zbog toga. Imam optimizam za ubuduće. Ne daj se ni ti, draga Saro!:)

    Teme su ti, kao i uvek, odlične.

    1. Mnogo se zanimam fenomenom suicida, poslednjih mesec dana zbog doktorata iščitavam psihološke i filozofske studije na tu temu, jer je samoubistvo jedan od problema kojih se dotiče moja teza. Nikada nisam smatrala samoubistvo kukavičlukom, možda zato što sama nikad ne bih imala snage, ni hrabrosti za takav čin. Više mi je, oduvek, bilo na pameti da je reč o situaciji u kojoj čovek naprosto dolazi do krajnje granice izdržljivosti, ne mora uvek da mu se "pomrači svest" (mada ima i toga), ali naprosto više nema snage, volje, strpljenja, da podnosi život. E, TO je strašno, kada se življenje pretvori u - podnošenje.
    Drugima je, opet, suicid bekstvo, nepromišljeno, pokušaj da se oslobode odgovornosti. Neki tako šalju signal (tinejdžeri uglavnom, mada nije pravilo), poziv u pomoć. Neki se u poslednjem trenutku možda predomisle. Šta li se događa u glavi osobe koja sebi oduzima život? Pitanje svih pitanja.

    Ja nikome ne bih uskratila pravo na odluku šta sa svojim životom. Kontroverzno jeste i, kao hrišćanka, imam strašnu dilemu kako se postaviti prema ovom pitanju. Oduzeti život, bilo čiji, jeste greh. Tu nema diskusije. Ali, šta kad zaista ne postoji izlaz? Kada je osoba, npr, neizlečivo bolesna, kada mu je postojanje mučenje? Ili kada to ideologija zahteva od njega?
    Treba razumeti. Pomoći, ako je moguće. Ali, pre svega RAZUMETI. Samoubistvo je ili neverovatna hrabrost, ili neviđena ludost, a ozbiljan problem svakako. Zato je presudno otkriti koren ideje i učiniti sve da ne dođe do njenog razvijanja u toj meri da suicid postane jedini izlaz.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sad ću da odem da odgovorim i na to ponov nije mi mrsko volim da vodimo diskusiju pročitala sam još u nedelju sad sam tek stigla da ogovaram.
      O bože strašno. Ja živim na četvrtom spratu ali ceo grad je u brdima a mi smo baš visoko tako da ovde poplave gotovo ne mogu da priđu. Ma ja sam uvek bila više za stan nekako uvek sam imala malo glupu logiku- pošto živim visoko imaju bar 20 stanova koje će pre mog da obiju niko normalan neće toliko visoko da se penje hahaha. A i realno uvek je bolje imati komšiluk nikad nisi sam!
      Rad je definitivno the best! Depresija napada gore kad ti mozak nije okupiran što je logično.
      Baš o toj injekciji planiram da pišem sledećeg meseca jer to je isto tema koja se slabo pominje a trebalo bi. Ljudi koji umiru od npr. tumora na mozgu umiru u gorznim mukama nema razloga da im ne dopustiš da te muke skrate. U SAD-u npr postoji smrtna kazna tom injekcijom ali nema svaka država dozvolu da pusti čoveka sam da bira. Skoro sam pročitala neki komentar u politici od strane nekog našeg advokata i zgrozio mi je život kada je rekao da gej brakovi, te injekcije i sve to moderno ne treba da dođe kod nas i da mi treba da se držimo patrijahalnih vrednosti o kakvim patrijahlanim vrednostima govoriš kad čovek umire u mukama. Što se tiče svensih samobuca koji ne mogu da izdrže bol. Nekim ljudima je život pakao na zemlji bez obzira što im fizički nije ništa i to moramo kao društvo da prihvatimo-da promabom da sprečimo, da ali ako ne možemo da ih ne osuđujemo. I ljudi često kažu "jao kako su ove žene preživele, rat, silovanja...pa ipak žive" ali nije to isto. Uvek mislim na pevača grupe ŠAjni koji se ubio u decembru 2017. godine. Samo par nedelja pre slike sa njegovog kocerta nasmejan od uva do uva zabalja publiku. Novac-ima, slavu-ima ima sve a opet reši da sebi oduzme život ali taj isit mladić je bolovao od nekoliko vrsta depresije između ostalog sezonske depreisje i jesen i zima su za njega bili pakao. Ubio se u decembru. I to je tragično i tužno ali on nije kukavica. On je bio neko ko nije mogao da pdonese ovaj svet.

      Избриши
    2. I ja sam na četvrtom spratu!:) I slažem se, uvek sam više volela zgrade, nekako se osećap bezbednije i "ušuškanije", ali kad se ne poštuje kućni red, stvarno bude haosa. Sad su, kao, najavili uvođenje novčanih kazni do 25 000 dinara zbog buke, ali videćemo hoće li šta biti od toga. Za sada komunalna policija postoji, ovde kod mene, samo kao apstraktni pojam.
      Divno rečeno.:( Ne znamo mi šta neko nosi u duši, iza nasmejane "fasade". Eto npr. Robin Vilijams. Komičari su obično najteži depresivci.

      Избриши
  3. 2. Tvoje bavljenje predrasudama i njihovim preispitivanjem je dragoceno.:)
    Ne potičem iz "tradicionalne" porodice i hvala Bogu na tome: tata mi nikad nije bio mačo tip, ne pije, čak su ga sirovine celoga života ismevale kao "intelektualca-mekušca"; tetka mi se udala u 39. i nema decu (naravno da je okolina osuđuje još i danas); pokojni deda je zbog toga što ima dve ćerke i SREĆAN je zbog toga, trpeo čudne komentare rodbine za koje je "sin naslednik" obavezna stvar; a moje stavove znaš, može se reći da ne patim od sličnih gluposti. Jer, gluposti jesu.
    Smeta mi što se tradicionalna uloga porodice izgubila u smislu da ona više nije jezgro društva, da je sve više razvoda, brzopleto sklopljenih brakova (uglavnom zbog neplanirane trudnoće, a u Srbiji je, izgleda, matičar najbolja kontracepcija?), napuštene dece, nasilja u porodici...A sa druge strane, nije li se tradicionalna (u smislu = stabilna) porodica upravo zato izgubila, što nema uzajamnog poštovanja, prihvatanja, razumevanja?
    Nezavisnost je danas teško postići, ali MORAMO da joj težimo. Strašno mi je kad vidim, a na fakultetu sam ih upoznala mnogo takvih, devojku koja je obrazovana, a svejedno traži muškarca koji će da je izdržava. Sto puta sam čula komentar:"Ko ti je kriv? Da si se udala, do sada bi imala stan, ne bi živela kod roditelja, možda bi našla i posao" (= našao ti/sredio muž)
    A gde sam tu ja? Gde je ono zadovoljstvo što si nešto SAM stekao, izgradio, što si ličnost i pre i bez partnera?
    Imam komšije u stanu iznad našeg, pominjala sam ti možda, grozni ljudi. Nevaspitani, neotesani, pa naravno da će i deca biti takva. E, sad, više puta sam čula (omiljeni hobi im je razgovaranje u kupatilu, iako se tu zvuk najbolje pronosi) oca kako svom sinu od osam godina, od kako je bio mali, govori da "ne sme da bude mekušac" i (najjači hit!) da "ne bije sestru, jer je ona mlađa i mora da je brani, odnosno, bije one koji nju biju"?!?
    Mislim da je svaki dalji komentar suvišan....
    Zapravo, evo najlepšeg komentara na tvoj savršeni zaključak:
    https://www.youtube.com/watch?v=MzGnX-MbYE4

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Otac moje bake je bio ismejavan po rodnom selu (bez obzira što je bio drugi ili treći najbogatiji čovek tamo a to su '40e ) prvo zato što je oženio ženu koja je starija od njega a onda zato što je imao tri ćerke, ali kao to ej za te godine negde bio status quo. Sada postoji još u našim manjim mestima na Balkanu to da ako je devojčica nije jednaka kao i dečak. Mislim da je brz tempo života razlo razvoda, jednostavno mi prebrzo živimo sa previše informacija a to može da guši ljude. Ja imam problem kada vidim npr (što je deo tradicionalnog koncepta) da deca ne poštuju roditelje i da se prema njima odnose kao da su drugovi- ne to ti je neko ko te hrani i čuva poštuj u p.m. E sad ja ne vidim zašto naše devojke toliko trče da se udaju čim zatrudne. To što hoćeš da zadržiš dete ne znači nužno da hoćeš i muškarca da zadržiš, pa ovo je 21. vek vanbračne zajednice nisu neko čudo -chill.
      Ne znamm ko ti je to reako ali ta osoba je ODVRATNA. Da li smo došli do toga da se preko muža traži stan? Fuj!
      Divan savet oca sinu kako da postane nasilnik.

      Избриши
    2. Ne bi poverovala koliko ljudi, posebno na selu, tako razmišlja. Grozno.:(

      Избриши
  4. 3. Pratim ovu temu već neko vreme, zapravo, još otkako se u susedstvu zaoštrilo: naime, Hrvati uveliko vode borbu između katoličke crkve koja se zalaže za zabranu abortusa i mahom feminističkih organizacija koje su protiv. Vidim da ni kod nas nije bolje. Nas dve smo o ovome i ranije pričale. Apsolutno sam ZA abortus. Pre svega, osnovno je ljudsko pravo da svojim telom raspolaže kako želi. Da li to čini na pametan načon, drugo je pitanje. Nisam ZA da abortus bude kontraceptivno sredstvo, to nikako. Ali, jesam ZA da devojke i žene koje nisu u mogućnosti, stanju ili naprosto ne žele da budu majke, a silovane su ili im se desilo nešto nepredviđeno (tablete nisu sprečile trudnoću, npr.), imaju pravo izbora, a ne da se u 21. veku kriju i odlaze kod kojekakvih nadrilekara, bacaju se niz stepenice ili rizikuju sepsu alternativnim načinima izazivanja pobačaja. Mislim da je dovoljno bilo primera kroz istoriju, kada su žene zbog zarđalih ofingera i još jezivijih metoda umirale, tako da ovakve zakonske odredbe smatram nehumanim, nazadnim i štetnim.
    Genijalan tekst, sjajna poenta. Parafraziraću samo nešto što sam pročitala pre neki dan, jeste gadno, ali istinito: "Prema predloženom zakonu, veći je prestup to što je abortirala devojčica od 12 godina koju je silovao rođeni otac, nego to što je taj "otac" napastvovao sopstveno maloletno dete."

    4. Savršeno! Ovo i sama uvek govorim: previše buke, previsoka očekivanja, čuveno pitanje zarade....dovodi, uglavnom, do pada kreativnosti, želje da se potrudi, dolazi do nestanka ideja i generalno lošijih reziltata. Uz to, čim nešto postane PREVIŠE popularno, u najvećem broju slučajeva gubi kvalitet. To je činjenica. "Game of Thrones" su upropastili fanovi "ložači" skoro podjednako kao i D&D.

    5. Moram priznati da sam, kao mnogo mlađa i neupućenija, imala predrasude. Onda sam učila, upoznavala ljude, sticala više iskustva i tolerancije, tako da sada mogu reći da se stidim svojih klinačkih "stavova" koje je blisko okruženje, nažalost i dalje nepopravljivo homofobično, pokušavalo da mi nametne.
    Moram priznati i da mi, otkad se družim sa tobom, svaki put neka nova predrasuda u začetku biva uklonjena. Saznala sam mnogo toga i proširila vidike.
    Seksualno opredeljenje ne sme biti nešto što nas definiše. Svi smo LIČNOSTI pre svega, a da li je neko gej, strejt ili bi, nevažno je. Ni religijsko, ni seksualno, ni nacionalno, ni navijačko opredeljenje ne sme biti razlog za mržnju, nasilje, osudu drugog čoveka.
    Sem toga, kad pogledam koliko je mojih ličnih uzora bilo homoseksualne orijentacije (od Remboa do Fredija), šta reći? Koliko samo fantastičnih, divnih ljudi poznajemo koji su pripadnici LGBT populacije?
    Toliko diskriminacije kroz istoriju, toliko I DAN-DANAS pritiska da se uklope u "konvencionalne životne uloge" (bila sam u šoku saznajući ko je sve od naših javnih ličnosti zapravo gej, ima tu i oženjenih, imaju decu, gaje neki mačo-imidž, a zapravo...odlična mimikrija na delu!), nije nešto pred čime se može ostati ravnodušan.
    P.S. A o popovima pedofilima nećemo počinjati....Licemerje - e, to je greh.

    Saro, sjajna si, hvala na fantastičnom tekstu!:)))))))))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znaš u čemu je stvar? Svi oni su za to da se zadrži "život" ali niko živ nije tu da bude za majku. I ne želim da budem fministički cnik ali otac uvek može da se izvuče i čak i da plaća alimentaciju sama odgovornost podizanja tog deteta ne pada na njega i on uvek ima lakži izlaz. Postoji mnogo razloga a realno je finansije i nezrelost su dva najčešća. I bolje abortiraj nego da rađaš "sirotinju" koju ne možeš da hraniš. Na kraju dana tvoja materica je tvoja stvar i niko nema tu prava da se meša. Lepo je neko rekao ako si protiv abortusa - nemoj da abortiraš. Pusti devojke da rade sa svojim telom šta hoće. Još mi je ironičnije (ovo kod nas ne važi jer je kod nas zakonski obavezno) što u SAD-u npr eto u Alabami doktor koji abortira dete ide 100 godina u zatvor. Ali zato imaj da biraju da li žele da vakcinišu decu ili ne -drugim rečima dovzoljavaš roditelju da potencijalno ubije živo dete i decu/ljude sa salbim imunitetom koji ne mogu zbog toga da prime vakcinu ali ne dozvoljavaš ženskoj sosobi da bira šta će da radi sa par ćelija? Gde je logika?

      Svi smo mi imali negde predrasude tu i tamo. Ja nikada nisam bila anti-gej ali mi je delovalo neprijatno (o čemu sam pisala u posu koji je kad ti ovo čitaš već izašao i filmu koji mi je promenio pogled na sve to. Takođe sam jako počastvovana ako sam imala minimalni uticaj na to da poboljšam tvoj pogled na "svet" barem u vezi ovog. Ja sam od tebe dosta naučila sa druge strane. Tako da je ovo druženje i blogovanje sjajno jer možemo da podelimo svoja iskustva i naučimo nešto novo jedni od drugih.

      Hvala puno Isidora na ovom divnom i opširnom komentaru.

      Избриши
    2. Slažem se, odlično si povezala sa vakcinacijom! Da, lako je biti "odgovoran" dok taj novi život zapravo ne postane stvarnost, osoba koja ima svoje potrebe, prava i oko koje se mora ozbiljno angažovati.

      Naučila sam mnogo od tebe, Kaće, Ivane i učim svakoga dana, sa svakom temom koju pokrenemo. :*

      Избриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

Омогућава Blogger.

Wikipedia

Резултати претраге

Translate

Ознаке

007 1 10 10 things i hate about you 100 posta 2 2015 2016 21 gram 21 grams 7 of 7 9/11 a clash of kings a life as we know it A Storm of Swords a streetcar named desire actors actresses all about eve allied american gods american history x american hustle american sniper amy adams angelina jolie april arrow art aura balkan blogger beauty bed bed time before before sunrise before sunset benicio del toro benisio del toro birdman birthday biutiful black swan blistav um blog blog blogorodjendan blogger blogspot blue valentine book books brad pitt bradley cooper bts callenge captain america casino royale cate blanchett challenge chris hemsworth chrismas christian bale Christian Grey christmas christoph waltz cinderella clive owen closer coffee coldplay column common girl conversation crazy heart crime critic dancing with the stars daniel craig david o russell dead poet society disney divergent diy dog downton abbey dracula the silence of the horror picture show emma stone essence f.f facts fantazija fashion favorites february fifty shades of grey film filmovi food from filmography fun game of thornes danncing with the stars game of thrones george r r martin girly gladiator glista glumci golden age golden rose gordost i predrasuda got hair halloween hannibal hero holiday horror hot house of cards hulk hunger igra prestola igre prestola inglorious bastards inside llewyn davis iron man jaime lannister james bond jane eyre january javier bardem Jennifer Lawrence jeremy renner johnny depp jon snow Josh Hutcherson julia roberts july june kate winslet katniss keanu reevs kritika la la land ladies Lady Chatterley's lover leonardo dicaprio leto letters to juliette life limitless lipsck loreal lost in translation lotion lipstick rimmel love love actually love rosie ludo srce m.l madn men magic mike make up malta maltese march mariah carey marley marlon brando maroon 5 marvel may maybelline me me movieis me time memories meryl streep michael buble michale fasbender mlata models mona lisa smile monica belucc movie movie blog movie blogger movie review movies music muzika my own private idaho nails naomi vatts never forget new year new york Nicholas Sparks nivea no north country once upon a time oscars outlander peeta pet play list post priča pride and prejudice prohujalo sa vihorom ps i love you queen questions ramsay bloton random real red review revolutionary road rimmel rip river phoenix robert de niro rock romance ryan gossling s. chat san francisko scandal school sean penn september serbia serbian blogger serije Shailene Woodley shelock holmes single sister snow soaf son pen song of ice and fire songs spectre story story time stuff summer summer book tag summer tag superhero tag team lannister the walking dead the age of adaline the avengers the best of me the borgias the crown the danish girl the hunger games the incredible hulk the ring the shining the walking dead the walkking dead Theo James this is us thor time titanic tom hansk tom hardy top lista top10 travel tv tv show uk valentine's day vanity case victoria vikings vrad pitt vrati se zone vs warrior wham winter world x men young victoria zona zamfirova 2

Sponsor