Search This Blog

BTS (ili kakako je rokerka završila u k-popu)



Ljudi žive život po principu-nikad ne reci nikad. Ja lično nisam najveći vernik u ovo pravilo, prosto i ako će me ovaj tekst u neku ruku demantovati ja istinski verujem da za neke stvari zaista postoji nikad -nikada neću ukrasti, nikada neću ubiti, nikada neću izdati svoju čast i ponos...znate sve je to nikad i u svakom slučaju to kod mene još uvek  važi za zaista nikad. Međutim jedno od mojih nikad (ili preciznije verovatno nikad) bilo je sledeće :



-"Ja da slušam k-pop? Nikad!"

Verovala sam toliko dugo u svoju tvrdnju da je bilo teško demantovati istu. Istina sve neke pesmice koje sam čula su mi uglavnom bile čudne i nešto u šta se ja nisam uklapala. Ta kultura nije bila za mene, i to je bilo OK na kraju ja generalno nikada nisam bila fan boy band-ova i girl band-ova. A onda prilično neočekivano sve se promenilo.


Nikada nisam verovala da ću naučiti da raspoznajem neki k-pop bend, a onda se desio BTS.


Za sve je kriv vlog


Da bih se ja uopšte zainteresovala za bilo koji segment ove muzike prvo je bilo potrebno da se upoznam sa njihovom (prelepom) zemljom. Gledala sam vlog jednog momka sniman u Južnoj Koreji (bio je na više meste ne samo Seul) i posle dugo vremena istinski se zaljubila (u mesto ne u momka mada je i on sladak). Svaki minut proveden gledajući taj vlog osećajući se kao da sam i ja sama tamo, vodio me je u novi svet, kakava magija kakva lepota! Kako je moguće da se ranije nisam zainteresovala za ovo? Od tog momenta Južna Koreja postaje deo liste mesta koja moram da posetim barem jednom u životu, a Seul se penje na listi gradova koji me oduševljavaju. 


Pre upoznavanja sa muzikom, zaljubila sam se u ovu prelepu zemlju ♥


Naredne dve nedelje provodim guglajući sve moguće podatke, gledam dosta vlogova iz ove zemlje, čitam svašta na guglu...onda se setih da bih mogla damalo istražim muziku:

-"Da probam sa tradicionalnom? Ma ne,  ja toliko volim tradicionalnu muziku (osim norveških i škotskih tradicionala, ta dva volim) da ima da mi ubije doživljaj. A nešto novo? Daj da probam!"

Prisećam se benda koji sam videla na nekoj top listi na kratko i bio mi je jako zarazan, one su bile I.O.I a pesma  "Very Very Very". Klikćem i na prvo slušanje nisu loše mada interesantnije od pesme je činjenica da su žene iz ove zemlje PRELEPE.



                                                                           ❤ I.O.I i moj prvi susret sa k-pop muzikom 


                                                
                                                                        
                                                     



Krv, Znoj i Suze


Ta pesma bila je OK dan-dva posle toga više nisam imala želju da je slušam (mada je sada puštam kad mi dođe da đuskam uz nešto), a onda jedne večeri, 19. septembra posle 100 godina ulazim na twitter:

-"Čoveče sto godina me nema a oni opet trenduju taj BTS, daj konačno da vidim ja šta je to"
Otvaram YouTube kucam njihovo ime i gledam u koju pesmu da uđem:
- "Fire ne zvuči loše, plus ja sam vatreni znak možda je suđeno, neka bude Fire". 

Ulazim očekujući neki jednoličan dosadan boy band, međutim na moje veliko iznenađenje oni deluju sascim cool posebno jer spot otvara scena  paljenja čoveka (moćna scena) i mada se Fire i ja se ne povezujemo na prvu loptu (sada je obožavam i obe moje sestre je vole peva se kući Fire stalno), još uvek sam zainteresovana i gledam nešto što će mi ih bolje predstaviti pauziram i idem na predloge ispod videa kada mi pink slika privlači pažnju a naziv potvrđuje da je to pravac u kome treba da idem "Blood, Sweat & Tears". Puštam spot, gledam par minuta (pričaću u nastavku o spotu kao mini -film je rađen) još od momenta kada krene refren i deo "wonhae manhi manhi manhi manhi manhi manhi (I want you a lot a lot a lot a lot)" znala sam da je nešto divno ušlo u moj život. Naredna 3 sata slušam samo to. Danas vam pišem o njima. Pre svega jer dobijam česta pitanja o BTS-u i u čemu je čar ovog benda. Ono što želim da napomenem je da su oni "ušli u moj život" u trenutku kada su mi bili potrebni. Anksioznost je počela da me hvata, znate osećaj kada svi oko vas žive i napreduju a vi stojite u mestu? Taj osećaj bukvalno. Njihova muzika, njihove priče iz života su me izvukle iz toga, uspela sam da spremim ispit sa kojim sam se nedeljama mučila bez većih problema pa nije tajna da meni BTS zaista znači. Trudila sam se da skratim ovaj tekst (već je napisan ovo je dodatak) ali je neminovno da ima dosta toga da se kaže,  trudila sam se i da prenesem svo svoje znanje mada i ja još uvek učim. Šta da vam kažem, neka je Bog u pomoći i meni i vama, izvukla sam dosta videa vezanih za njih, želim da imate celinu samo to se računa.Kad pišem iz srca posvećena sam maksimalno, verjute mi ovo zaista pišem iz srca.


Blood, Sweat & Teats, spot u koji sam se zljubila.


Fokusiraj se na reči


Želim da napišem ovaj post iz par razloga:
1. Želim da olakšam novim slušaocima  rapspoznavanje  članova benda i njihovih pesama, glasova i slično;
2. Želim da prenesem svoju priču jer ja kao rokerka (muzika koju najviše slušam) koja nikada nije verovala da će slušati nešto ovakvo dokazujem da je sve moguće;
3. Želim da vas uputim u muziku koja je sjajna ali joj verovatno kao i ja ranije zbog predrasuda ne dajete šansu.
4. Želim da zabeležim taj deo na mom blogu jer je njihova muzika uradila mnogo za mene, ovo je moje hvala.
Pre svega asocijacije na Koreju u pogledu muzike su obično PSY -znam i meni su bile. Hvala Bogu (još uvek sam mentalno dobro pa nisam prešla na to) ovo nema nikakve veze sa njim. Pišem ovaj post da bih mogla da vas uvedem u sve ovo, ja sam morala da čitam milion blogova i sajtova da gledam 5-6 videa (hvala jednoj devojci za video od 30 minuta zahvaljući njoj sam sve naučila) da bih razlikovala ko je ko,  ali ja sam to gledala ovako-ako ću već da ih slušam daj da ih bar raspoznajem.
Prva bitna stavka je koršićenje reči (ne na korejskom jeziku da se razumemo, ne mučim vas ovde) koje ću (mada ću se truditi maksimalno da ih smanjim) neminovno kad-tad upotrebiti u ovom postu jer su deo k-pop kulture (i ako BTS nije kalsičan k-pop bend već pop/hip-hop bend).

Main/Glavni-ne pravim vas na morone, main osim svog značenja u k-popu predstavlja osobu koja je najbolja u nečemu. Kako se BTS ima 3 repera i 4 vokala biće susreta sa ovim pojmom.
Lead-i ovo znate šta znači, ali u k-popu se odnosi na drugog najboljeg (u određenoj oblasti) u bendu.
Line-vrlo često pominjana reč, koristi se za objedinjavanje određenog dela u bendu -vocal line, rap line, dance line...
Maknae-najmlađi član benda.



                            ❤Fire je pesma koju nisam  shvatla na prvo slušanje, sada je neizostavna na mojoj playlist-i ❤



Ko je BTS ?


BTS takođe poznati kao Bangtan Boys je bend sastavljen od 7 članova koji je debitovao 12. juna 2013. godine. Nakon stažiranja u pordukcijskoj kući  "Big Hit Entertainment.". Kada su seadm mladića sa imidžom hip-hop dečaka debitovali verovatno nikada nisu sanjali da će jednog dana stići do svetske slave ali neočkivanim obrtom BTS postaje bend koji je oborio rekorde, a svetska slava je došla, jedan magazin je čak pisao o njima kao trenutno najpopularnijem bendu na svetu u ovom trenutku, ostaviću članak ispod.



Debtiantski single "No More Dream" i mlade zvezde 



Kako su se pesme sa albuma  nizale tako su i oni sazrevali a od ove godine u oči izdavanja novog albuma "Love Yourself: 承 'Her"  bend odlučuje da pored čuvenog  naziva "Bangtanski momci " usvoji novi imidž, te sada BTS stoji i za "Beyond The Scene".


Rap line (s leva na desno): Džej Houp , Šuga i Rep Monster


BTS se sastoji iz dva line-a "Rap line" koji čine tri repera, i "Vocal line" koji čine četri vokala. Kako bi ste mogli bliže da ih upoznate proćiću kratko kroz članove bendakako bih vam bliće objasnila ko je ko.  Išla sam po starini članova jer je to jedino fer:



Vocal line ( s leva na desno)
Gore: Džankuk i V
Dole: Džin i Džimin




Jin (Kim Seok-jin)

Pozicija: Vokal, Visual

Najstariji član benda, karakterističan zbog jako lepih crta lica i poznat po tome što uprkos prelepom glasu najmanje peva. Prepoznaćete glas tako što je miran, stabilan i nežan prilično opuštajući i sjajno zvuči u baladama.


Džin je poznat kao "tata" BTS-a

Pogledati:

Live nastup, medly od tri pesme, peva je sa kolegama iz benda. Jedan je V (momak koji poočinje) drugi je Džimin (plavi momak) dok je Džin momak sa gitarom, tu se odlično čuje njegov glas.





Suga (Min Yoon-gi)

Pozicija: Lead reper

Prvi član benda kojeg sam naučila da raspoznajem je upravo on i ako menja boju kose -ono na dnevnom nivou. Karakteristične  crte lica i stav "lošeg dečka" ga razlikuju od ostatka. Poznat  je po tome što deluje kao da nema emocije a zapravo je najemotivniji u bendu, i neverovatnoj brzini prilikom repovanja. Boja glasa mu je pričino jedinstvena kada repuje, pomalo šuškava ali lepa i lako se prepoznaje. Od svih članova najviše pesama je upravo napisao on. Međutim više od njega samog je njegova priča, naime on ima jako tešku životnu priču (od toga da je morao da bira da li će kupiti da jede ili će platiti autobus, do samog puta u svet muzike gde nije imao nikakvu podršku...) i bilo je strašno gledati kada priča koliko nije voleo sebe ceo život, i kako je naučio da voli sebe. Od njega sam dobila veliku životnu lekciju (biće u toku posta slika). Pesma Sea za koju je pisao tekst odlično govori o tome :

"Countless of times edited out from broadcasts
Someone’s fill-in, our dream
Some people said our company was small so we wouldn’t be famous
I know I know, I know it too
Even back when the seven of us struggled to sleep in one room
The trust before sleep that tomorrow would be different
The mirage of the desert, I can see its shape but I couldn’t grab it
I pray that I will survive in this endless desert
I pray that it is not the reality"


Šuga je možda "loš momak" Bangtana, ali njegova emocija će vas prva istinski dotaći

Pogledati:

Mixtape "August D" je njegov solo proijekat sjajana mixtepa ovo je lead single sa iste. A preporuku imate i za pesmu "The Last" koja ima duboko značenje borbe sa mentalnim problemima.





J-Hope (Jung Ho-seok)

Pozicija: Lead reper, glavni plesač

Vaša dnevna doza pozitivne energije je tu! Ako krenete od spota Blood, Sweat & Tears, Houp je  definitivno neko koga će te prvo primetiti jer čovek ima ceo refren (naravno kada krene dupli glas pridružuje se glavni vokal JK), plus rep deomice u strofama a i da ne krenete od istog, onaj koji najbolje igra i uvek je nasmejan to je Džej Houp. Čovek za koga se dugo razmišljalo da li će biti vokal ili reper je talentovan za obe stvari koliko dobro repuje toliko dobro i peva pored toga neverovatno je strastven na sceni. Glas mu je sličan Šuginom, ali sa više energije. Međutim ono što je zaista mesto u kome moj vršnjak dominira je ples, verujte mi na reč gledam razne emisije o plesu već dugo, i ne pamtim kada sam gledala nekog ko je toliko vezan za ritam, kao on. Uz to njegov stil je freestyle što ga čini još talentovanijim.


Pozitivna energija Bangtana, Džej Houp će vam vratiti osmeh na lice 😉

Pogledati:

Dance break u "No More Dream" (momak u centru u pocepanim farmericama).





Houp peva acapella (par sekundi ali dovoljno da čujete koliko ima čist glas).





Rap Monster/ RM (Kim Nam-joon)

Pozcija: Lider/Frontmen, Glavni reper

Navodim obe verzije imena jer mislim da je uzeo RM kao novo umetničko ime ali zvanično i dalje stoji Rap Monster. Sada prelazim na još jednog mog vršnjaka i jedno krajnje fascinantno stvorenje. Dakle frontmen BTS-a je najlakše prepoznatljiv član, tim pre jer je drastično viši od ostalih, glas mu je ozbiljan pravi muški i ako slušam neku pesmu koju ne znam njegove rap deonice ću prepoznati, jer su prilično čiste. Nad-prosečno intaligentan, (IQ 148), tečno govori engleski jezik te bez problema repuje na ovom jeziku (ljudi priča engleski jezik kao da se rodio u centru Njujorka neveorvatan je), i on je jedini koji je do sada radio sa stranim producentima (da nije u okviru BTS-a mada su na ovom albumu i oni počeli da rade sa amerčkim producentima kao cleina), tako je radio muziku za pojedine filmove, sarađivao je sa stranim izvođačima, a jedan strani magazin ga je proglasio jednim od repera koji će obeležiti naše vreme. Uz to jako načitan pa stalno preporučuje  odlične knjige (ostaviću na kraju moju goodreads listu sa njegovim preproukama). Nikada nisam preterano volela hip-hop ali ono što ovaj momak radi je umetnost.


RM je oličenje pravog frontmena, uvek tu sa za svoje kolege iz benda

Pogledati:

Rap Monster i BTS odgovaraju na pitanja za magazin People
(p.s u Koreji engeski nije toliko zastupljen i jako je teško preći sa jezika znakova na neki drugi, momci nisu perfektni ali su drastično bolji u odonosu na to kako su zvučali 2013. godine, ovde je bitan RM koji je perfektan i kako on zvuči, on vodi ceo interviju i sedi dole u sredini).





Jimin ( Park Ji-min)

Pozicija: lead vokal, lead plesač

Treba da budem pristrasna ali mi je teško. OK pristrasnost neki drugi put- apsolutno moj omiljeni član benda kada čujem njegov glas moj dan je bolji. To sam znala još od tog čuvenog spota (momak sa sivom kosom koji otvara pesmu), ta energija i nestvarna lepota, a onda taj glas... Teško je ne voleti Džimina, on je spoj svega. Poznat je kao definivino (objektivno) najlepši ali u isto vreme i najniži član benda. Magazini često njegovu lepotu upoređuju sa Bouvijevom jer zbog nežnih crta lica liči koliko na muškarca, toliko i na ženu. Ako naiđete na neku od slika prepoznaćete ga tako što on uvek grli i ljubi članove benda, (doslovno ruke su mu uvek na nekom od njih),  ako to ne pomogne onda  znate da je Džimin onaj koji ima boli-glava trbušnjake. Najviši glas u bendu (vuče na vokale poput Sema Smita), pomalo "ženskast" sposoban da izvuče najviše note. Trenirani contempoary plesač koji zvuči sjajno na oba jezika a na engleskom još bolje jer ima glas svetskog kvaliteta.


Momak ženske lepote  Džimin, je nežna strana BTS-a,a li kada scena to traćži pretvara se u pravog zavodnika


Pogledati:

"We don't talk anymore" cover Čarlija Puta i Selene Gomez, Džimin peva u drugom delu (nakon refrena) prvi deo peva kolega iz benda Jungkook.






Intro: Serendipity (pesma sa novog albuma , njegov solo)





V (Kim Tae-hyung)

Pozicija: Vokal

Dolazimo do čudaka Bangtana. Vi će vam delovati kao šala posebno kada ga prvi put vidite, on ima svoj svet i čudne poglede na život, ali čisto srce i jako je drag. Ako ste ljubitelji mode -to je onaj što živi u Gučiju (i vazduh mu je Guči rekla bih). Šalu na stranu Vi je  momak sa najvećim rasponom od svih u bendu, bukvalno odlično zvuči i kada grune rokerski kao i kada peva falseto, jedini je koji ima pravi ozbiljan muški (pevački) glas (ostatak benda uglavnom ima nežniju boju glasa). Fizički ima karakteristične oči i usne.

Vi je čudak, ali ima čisto srce :)

Pogledati:

Cover Adeline pesme "Someone Like You" savršeno ju je otpevao.





Jungkook (Jeon Jeong-guk)

Pozicija: Glavni vokal, lead plesač, Maknae

Wonderkid. Dete koje ima neograničene mogućnosti i talente ljudi moji on je bukvalno dobar u svemu -počev od toga da je glavni vokal (dakle najbolji pevač u bendu), sjajno pleše, crta fantastično, a i repovanje mu nije strano.  Kad god čujete refrene pesama BTS-a 90% su šanse da čujete njegov glas.  Čist glas koji više od svih vuče na glasove stranih izvođača poput Eda Širana, Čarlija Puta...objektivno najbolji. Njegovi  coveri na engleskom su remek-dela, dečko zvuči kao svetske zvezde i on je zapravo ta magija benda zbog njega oni prevashodno zvuče kao svetski bend ne kao klasičan k-pop.

Maknae BTS-a je dobar u svakoj oblasti umetnosti

Pogledati:

Karatak video u kome peva "Marry Me"  Džejsona Derula u pratnji klavira -pokušaj da se ne naježiš izazov.





Live nastupi i nagrade

Tokom godina kako su rasli kao bend, BTS postaje sve više i više prepoznatljiv. Oni će tek pravi proboj imati 2015. kada kreće "odrastanje" a tokom zadnje dve godine uspevaju da osvoje mnoge nagrade. Tako trijumfuju na dodelama MAMA nagrada kao najbolji izvođači.

Emotivni trenuci. Pobeda na MAMA nagradama, BTS koji se pojavljuje izgledajući  kao najskuplji bend na svetu ❤

Iste večeri priređuju spektukalran nastup "Boys meets evil"  koji počinje sa plesnom koreografijom koja predstavlja anđela koji vidi (Džej Houp) i đavola koji nosi povez peko očiju (Džimin koji razbija koreografiju vezanih očiju),koja potom prelazi u part 2 odnosno izvođenje pesama "Blood, Sweat & Tears" i "Fire".




Kako su na svom kontinentu već uspešni a kako je slava sve veća (BTS je bend o kome se najviše tvituje na tviteru i generalno gospodare socijalnim mrežama), nominacije stuižu i iz velike Amerike te su nominovani za Blibord u kategoriji "najbolji socijalni umetnik" a i ovu nagradu nose kući. Osim ove titule, Voug ih proglašava najbolje odevenim i piše o njima kao najstilizovanijim osobama sa dodele nagrada.


BTS osvaja svet

Nakon izdavanja  "Love Yourself: 承 'Her" pre manje od mesec dana, izdavaja se hit "DNA", koji još uvek skuplja svoje nagrade ali i obara rekorde, tako BTS postaje jedan  od najslušanijih bendova na čuvenom Spotify-ju, dobijaju mesto na Bliblord top 100 listi na kojoj se uspešno drže već treću nedelju i time postaju prvi azijski bend u istoriji koji je ovo uspeo. Kako polako prelaze na SAD, red je ida ih UK upozna pa se slušaju i na BBC radiju. U SAD-u čuveni "iHart" radio ih ubacuje u program kao "najtraženiji live" a njihova pesma je u čak dva sata programa bila najtraženija i najslušanija. Ono što je verovatno najveći uspeh negde je činjenica da imaju priliku da se kvalifikuju za Gremi te im Gremi posvećuje članak u kome piše o njima kao bendu koji menja muziku.
Njihovi live nastupi su neverovatni, zuvče sjajno vokalno i vizuelno a koreografija se smatra jednom od najtežih, ovde imam par  predloga za vas :

"Let me know" kao vokalno savršen nastup.




"Mic Drop", pesma sa novog albuma, ovo je inače show koji su snimali 24h (bukvalno), i jeste uzeto par tejkova ali je sve snimano live nije pevan playback.





Moda

Pomenuti BTS a ne pomenuti modu je prosto nemoguće. Ovi momci su stilska inspiracija mnogo različitih kombinacija, sjajni odevni predmeti i kombinovanje stvari za koje teško da bi vam pale napamet. Različite boje kose, nakit...napravila sam vam kolaž gde sam malo uvela u BTS stil.

Gore (sleva na desno):

Džin pokazuje da je crno uvek dobra ideja; Šuga živi svoj hip-hop životni stil koji kombinuje sa nakitom i stalnim promenama boje kose; Džej Houp je opušten lik uvek u garderobi u kojoj može da pleše a crvena/riđa je boja kose ga odlično oslikava jer je  pravi izvor radosti;

Dole (s leva na desno):

Frontmen Rap Monster voli košulje, i dozu formalnosti; Džimin najveći zaljublejnik u modu često ekperimentiše međutim čini se da se ipak najbolje oseća u širokim duksevima i farfmerkama, sa minđušama i prstenjem kao aksesoarima; Vi osim što je u slobodno vreme besplatni promoter Gučija, voli bandane i često ih nosi, pokazuje da one nikada neće izaći iz mode; Dok "beba" JK zna da je bela majca uvek dobar izbor.




Spotovi

Hajde prvo par reči o tome kakva je ovo muzika. BTS nije klasičan k-pop, oni su bend sa jakim uticajem zapadne kulture ali ne toliko da izgube jedinstven zvuk.  Rep line je većinski autor, Šuga i Džej Houp sviraju klavir pa često komonuju za bend dok RM osim komponovanja često piše delove teksta koji su na engleskom. Spotovi su im sa druge strane prava mala umetnička dela. Volim što je tekst na engleskom ubačen u svakom spotu, prvo vam ostavljam Šugu deo iz pesme "I need you" na klaviru. Nakon toga da pređemo kroz par spotova.





I NEED U

Spot koji ih je izvdojio i iz imidža "opasnih dečaka iz geta" napravio zvezde vredne svetske slave. Pisala sam vam o pesmi, baš je za ove jesenje dane, sjajna melodija i koncept spota koji iznad svega ima priču te nije samo pevanje uz efekte već ima svoju poentu.



DOPE

Pre svega inspirativna pesma, reči su moćne i mnogi mogu da se povežu sa njima. BTS u ulogama ljudi iz različitih profesija pevaju o tome kakav je put do uspeha.



Run

Prvi (u ovom postu) "kratak film" tip spota za BTS, jedna energična pesma i momci u bnuntovničkom životu. Scene su kao suncem okupane, garderoba je još bolja a vokali briljiraju.



피 땀 눈물 (Blood Sweat & Tears)

Dolazimo do pesme zbog koje ovaj tekst uopšte postoji. Ako iz ovog posta ne izvučete ništa ko Boga vas molim pustite ovu pesmu, ulepšajte 6 minuta svog života, zahvalite mi kasnije. Spot koji deluje kao mini film karakteriše daleko skuplja scenografija, bredinrana odela koje članovi benda nose a dečaci iz spota Run po prvi put se predstavljaju svetu kao stilski sređeni mladi muškarci, koreografija postaje provokativnija (imate gore slike iz spota da ne objašnjavam) kao i sam tekst koji je daleko zreliji tako se mogu čuti reči poput :

"Kiss me even if it hurts
Come, tighten me (up)
Until it can’t even hurt anymore
Baby, even if I get drunk it’s alright, I’ll now drink you up
Deep into (my) throat, (with) you as the whiskey".

Svet postaje očaran. Razgovarala sam sa par devojaka o tome kako su zavolele BTS (i sve su divne i monogo su mi drage) većina njih je baš ovaj spot navela kao prvi susret sa ovim bendom i da su ga baš zbog ove pesme zavolele, drago mi je da je jedna od njih i booktuber-ka Emilija koju obožavam (ona je iz UK-a) i sa njom sam baš imala čet na instagramu dug tri dana, doslovno smo nas dve sa više od 20 godina "balavile" nad njima (da imam svoje fan-gril momentte ne krivite me).




Not Today

Ovaj spot i pesma = moć. Inspirativan tekst, spot koji je toliko moćan da mi je glupo da pišem o tome jer ću reč "moć" početi  da zloupotebljavam, uglavnom gledajte i inspiritše sebe šta da vam kažem. Dovoljno je da vam ostavim kako počinje i sve vam je jasno:

"All the underdogs in the world
A day may come when we lose
But it is not today
Today we fight!"




DNA

Najnoviji spot, donosi malo elektro zvuka u BTS. Inspirisani  nazivom albuma, spot predstavlja različitost (naravno akcenat sa bojama je indirektno pružanje podrške LGBTQ+ populaciji), i prihvatanje sebe. Ova pesma će vas zvati na podijum, zato puštajte odmah i skačite da igrate šta čekate?




Ako ste me poslušali i odigrali ovu pesmu, hajde da napomenem i par onih koje nisu ekranizovane ali su divne.

House of Cards

Pre par dana sam visila na tviteru. Gledam neke video klipove izlazi jedan i ja puštam čujem melodiju od koje se ježim a traje manje od minut. Pamtim reči "no way, no way" i dok mi se ruke tresu nalazim ovu pesmu. Slušam zatvorenih očiju ne čitam reči, i dešava mi se nešto što mi se duuugo nije desilo, obuzima me čudna toplina, ta instant vezanost za pesmu koju ne pamtim kada sam zadnji put osetila i idu mi suze, ma razumem ja štrč štrč pa reč ali plačem barale ko kiša. Magija je reč za ovu pesmu, puštala sam je i mojima sada je stalno traže. Inače balada bez repera dakle samo vokal line -magična pesma.



Best Of Me

Best of Me je energična elektro  pesma koju je BTS radio sa The Chainsmokers bendom, konkretno jedan od njih je napisao ovu pesmu. Interesantno je da ovde i reperi  zapravo pevaju a najbolji od svih delova ima reper Džej Houp koji vuče ceo refren sa delom "so please just don't leave me". Ova pesma me diže iz mrtvih kad god mi je raspoloženje loše puštam ovu pesmu i pevam dok ne ostanem bez glasa (to što je veći deo na engleskom pomaže 😉 )




Sea

Pomenula sam vam Sea, ovo  je sakrivena pesma sa albuma (tj. vidljiva samo na fizički kupljenom albumu ali hvala ti Bože na YouTube-u) i prelepa je. Mada meni jako teška za slušanje posebno ako čitam tekst (imate kod Šuge sve objašnjeno). Ovo je prevashodno Šugina pesma i slušati  njegovu priču jako je teško jer je zaista prošao dosta. Uglavnom poslušajte je.




Šta je zapravo meni donelo sve ovo ?

Dolazim do poslednjeg dela (pola 6 ujutru red je da zavšravam) a to je šta je ova muzika meni donela i zašto na mom blogu postoji tekst o korejskom bendu. Ono što je suština je da dugo nisam osetila inspiraciju iz nečije muzike, znaš kada čuješ neku pesmu i zbog toga si voljan da više radiš na sebi i da budeš bolji? Ja u to nisam verovala. Sada verujem. Daleko od toga da treba slušati samo to ja imam skoro 500 pesama u telefonu i verujte mi na reč slušam svašta sa tih playlista ali ovo je bend koji u meni budi borca evo par stvari na koje je uticao:

1.Različitost je divna

Svi smo mi različiti, bitno je da pomeramo sopstvene granice, prihvatiti nekog takav kakav je je najbolja stvar na svetu.


Spot za pesmu DNA predstavlja lepotu različitosti



2.Emocije su OK.

Pokazait nekom da ti je stalo, zaplakati kada osetiš potrebu je sasvim normalna pojava, ne treba je niti izbegavati niti se stideti iste, to sam naučila gledajući video sa MAMA nagrada nakon što je "najopasniji" reper od njih-Šuga plakao pred kamerama a još dva člana benda (RM i Džimin) su plakali sa njim, nije bilo tu ničeg patetičnog, momak je ostvario  svoj san i pokazao da su i suze ponekad OK, ako može muškarac koji je velika zvezda, zašto ne mogu ja? Džimin je odličan primer koliko je lepo grliti i ljubiti ljude oko sebe i pokazati im da ti je stalo. Ne treba to da preraste u patetiku samo normalna reakcija. Za ledenu kraljicu-lekcija života.


Šuga važi za "opsnog momka" ali emocije su ga savladale na dodeli MAMA nagrada,
teši ga večito namejan Džej Houp


3.Moda je više od blogova i brendova

Igraj se sa modom, i koristi je da izraziš svoju kreativnost. Dugo sam odbacivala kako je ja zovem svoju drugu ljubav (prva je bila slikarstvo, moda je došla kao druga a treća-sreća našla sam se u psianju), stil momaka pokazao mi je koliko mi je nedostajalo da izrazim sebe na ovaj način -ne trendovi i modni saveti (glupost najveća "modni savet" kao da neko ima pravo da ti kaže  kako treba da izražavaš sebe) već  ono što jesi kroz garderobu i aksesoare.

Momci vole modu i to prenose na druge, ovde imamo Džimina koji leži na nogama RM-a



4.Hip-hop

Zauvek  ću biti zakleta rokerka, ali moja playlista je dobila i par hip-hop izvođaća jer i ova muzika ima svoje čari, naravno Eminem je neizostavan deo liste.

Šuga u perfomansu "mic drop" i njegov mic drop


5.Love myslef. Love yourself.

Ovaj citat momci često ponavljaju, a meni on dođe kao jutarnja mantra. Iskreno govoreći tek nakon što sam razmislila o ljubavi prema sebi shvatila sam koliko ja imam nedostak iste. Ja sam uvek previše krtična prema sebi, kada krenem da nabrajam svoje vrline jedva sastavim 3 stavke, ali zato mane zauzmu pola papria. Kroz samo razmišljanje počela sam da učim da volim sebe (ne da budem narcisoidna da se razumemo) i da prihvatam što više sebe, što je njihova muzika dosta prenela na mene, ako to nije moćan uticaj umetnika šta je onda?


Pominjem vam Šugu i njegovu priču ceo post evo dela te priče


6.Edukacija

O da kroz BTS naučila par strvari npr. da u Koreji deca kada se rode smatraju se godinu dana starim, imena uvek idu prvo prezime pa ime,  da je "Da" u durgačijem svojstvu u rečenici, da ima dosta Hrišćana...što je uvek dobrodošlo zar ne?






Linkovi vezani za ovaj post (ako želite više da pročitate idite na "open link in new tab" jer ne mogu da namestim da se sam dirketno otvara u novom):

Moj instagram
☆ Tviter
FB stranica



To je to za ovaj post. Dobijam često pitanja što ovde što privatno u čemu je čar slušanja ovih momaka nadam se da sam uspela da koliko - toliko prenesem.  Skoro je 6, editovaću sutra jedva gledam. A vi već znate-sve što vam je na pameti, pišite mi dole 😉. Sledeće ćaskanje je u nedelju, skuvajte nešto toplo.


Hvala na čitanju,

With love, S.

15 коментара:

  1. Trebalo mi je vremena da se izdvojim i natenane pročitam tekst, as nažalost nisam u mogućnosti (jer komp koristim na poslu) da preslušam pesme i pogledam spotove, ali OBEĆAVAM, čim nabavim laptop, "bacam" se i na to. Pre svega, SVAKA ČAST na uloženom trudu da ovako sistematično, opširno, pedantno i informativno predstaviš čitav fenomen k-popa i ovaj bend, uz naravno mnogo emocije, srca i vidne inspirisanosti. Bilo mi je skoro jednako nadahnjujuće čitati koliko si i ti, oseti se, bila nadahnuta da pišeš.
    Naučila sam i saznala mnogo, jer "k-pop" je za mene do sada bio apsolutna nepoznanica, zapravo sam za sam pojam i čula od tebe pre nekoliko postova. Bila bih, verovatno, u zabludi da je to mjoš jedna tinejdž-glupost a-la-Džastin Biber, ali uvidom u biografiju svakog od ovih momaka i samo stvaralaštvo njihove grupe, ostala sam iskreno oduševljena i fascinirana. Toliko lepote, topline, iskrenosti, nije ni čudo da su ti promenili život (a i ja kao zakleta rokerka od malena, tačno znam koliko DOBRA muzika i poruka ne smeju imati žanrovskih ograničenja - zato i volim sve što vredi, ne mora biti samo "teški zvuk").
    Inače, meni su japanska, kineska i korejska kultura, estetika, umetnost...oduvek veoma drage i fascinantne, ne znam, mnogo volim te ljude i jako su mi simpatični. Eto, ovde u Beogradu ima mnogo turista sa Dalekog istoka i svakodnevno se oduševljavam kada ih vidim, baš su posebni.:)
    Dopada mi se što si izdvojila celine o muzici, modi, nastupima i društvenoj angažovanosti benda, baš je sve detaljno i informativno, uz taj lični pečat tvoje intimne oduševljenosti njima i na svemu tome ti SVAKA ČAST, zaista si me oduševila.
    Jedva čekam da se stvore uslovi da natenane i poslušam njihovu muziku, ne sumnjam da će mi se svideti, jer ovo za sada deluje više nego dobro, a tekstovi poput tvog su retkost i najbolja moguća reklama, ono što je potrebno da bi ljudi na pravi način upoznali nekog izvođača.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno Isidora :)
      Trudila sam se da pokrijem što više i što jasnije, nadam se da nisam smorila :)
      I ja sam msilila da je neki "pop-ih" bendić sa klincima poput One Direction i sličnih međutim jedinstven imidž i zvuk su me razuverili.
      Ja sa godinama sve više postajem zainteresovana za njihove kulture i tradicije, fascinantne zelje :)
      Jedva čekam da čuješ neku njihovu pesmu pa da mi javiš kakvi su tvoji utisci :)
      Pre svega hvala što si čitala ovoliki tekst i na divnom komentaru :)

      Избриши
  2. Inače, ova lista knjiga je fantastična (Izuzev Džodžo Mojes), baš ima dobar čitalački ukus: Murakami, Kundera, Selindžer, Kafka, vidim da voli magijski realizam i fantastiku.:)Cenim što kao globalni uzori mladih, promovišu prave vrednosti i na tome im pedeset puta dubok naklon.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odlična mu je lista. Džodžo sam stavila radi reda inače je ni ja ne volim. On je sjajan uzor, ozbiljan momak uvek nešto pametno naučiš od njega :)

      Избриши
  3. Prvo svaka ti čast na ovolikoj posvećenosti, treba sve ovo istražiti, uobličiti, otkucati, stvarno, vidi se koliko si ljubavi unela u ovaj tekst i osmišljavanja.
    Ja sam zaista pokušala sa par pesama, ali da li zato što sam ipak malo starija, a opet rasla sam devedesetih i početkom dvehiljaditih, pa je meni ovo zaista nekako već viđeno. Prosto, ne mogu da me dotaknu, niti utiču na neki način, ali mi je jako drago što mladi još uvek mogu na taj način da se povežu sa muzikom i da vole i slušaju neki bend.
    Baš zanimljiv tekst, naučila sam više nego što sam pre znala. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno Ivana :)
      Trudila sam se maksimalno da prenesem sve zablude koje sam ja imala ako neko krene da sluša ili se zainteresuje da ne bude Alisa u zemlji čuda kao što sam ja bila :)
      Ja skroz razumem, muzika je toliko univerzalna da svako ima svoj ukus, ja sam malađa od tebe možda zato meni prija :)
      Ako sam bar nešto od znanja prenela znači da sam uspela :)
      Hvala puno što si pročitala ovoliki tekst i hvala na komentaru :)

      Избриши
  4. Već neko vreme čitam tvoj blog, al eto odlučih da prokomentarišem prvi put baš na ovom tekstu jer se vidi da ti znači i da si uložila vreme, trud i ljubav u stvaranje istog. Divno je pročitati da umetnici tj. mladi ljudi koji se bave muzikom mogu da tako utiču na nečiji život.
    Meni se dopada njihova muzika, i need you i my blood sweat and tears su mi na replay, a jedna od njih mi je već i na telefonu :) generalno mi je bilo teško da se povežem sa k-pop muzikom pre svega zbog jezika(volim da razumem sve pa mi primat zauzima muzika na engleskom/španskom) i generičnog zvuka i možda izgleda tih bendova (predrasude)..tako da hvala ti što si me upoznala sa njima :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno :)
      I meni je jezik bio težak isto ako i ti volim da znam šta slušam :) Da budem iskrena i ja sam imala ogromne predrasude sve mi je to delovalo kao kič, dok nisam počela njih da slušam. I need you je divna pesma :) Hvala ti puno na čitanju i komentaru i drago mi je da sam pomogla :)

      Избриши
  5. Eto nama i BTS-a. :)
    Pre svega, hvala ti na ovako studioznom, detaljnom objašnjavanju fenomena k-pop. Moje predrasude su ponikle iz nerazumevanja jezika, ali pustila sam sve ovde ponuđeno, po prvi put, čisto da ispitam teren. Dopada mi se melodija za numeru "House of Cards". Koreografije im se oslanjaju na Majkla, vidi se da su njime inspirisani (možda je ličan utisak). Šarenilo boja u spotovima je lepo, ali u celini se nisam pronašla u takvoj vrsti muzike. Drago mi je, međutim da su ti u tolikoj meri značajni, nešto kao meni Hozier. :)

    Hvala mnogo na tekstu. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno Darling :)
      Ja te razumem skroz nije svaka muzika za svakog ali mi je jako drago da si pročitala i poslušala :)

      Избриши
  6. Prosto nisam mogla da ne komentarišem ovo. Hvala ti što si svet (više kao samo Balkan i one koji razumeju naš jezik) malo uvela u BTS, ili k-pop uopšteno. Slušam k-pop već mesec dana i već imam 20 BTS pesama u telefonu. Poslušaj War of Hormone, Save me i Just one day ukoliko nisi. Takođe pogledak tekst za 21st Century Girl, zaista je prelep. I poslušaj neke njihove starije pesme (No more Dream, We are Bulletproof, Danger...). Okej poslušaj lepo sve pesme.
    Možda si i poslušala.. ko zna
    Poslušaj i Lie, to je Jiminova solo pesma i P R E D I V N A je. Puna emocija. Toliko od BTS-a. Poslušaj i druge k-pop izvođače. Naprimer poslušaj pesmu 'Fantastic Baby' od BigBang-a ukoliko želiš da skačeš i igraš - jer veruj mi N I J E moguće da slušaš to i sediš u mestu. (Nanananananaa wow fantastic babyy~~~ danceee i wanna dance dance dadancee~~~ *morala sam* )

    I opet - hvala što si Balkanu predstavila BTS u ovakvom tekstu, jer Balkan ima mnoge predrasude i niko ne želi da sluša te "Kineze" (jer su njima svi Kinezi). ^^

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi!
      Volim kad vidim da i kod nas ima ljudi koji slušaju ovo baš su retki i da i kod mene svi misle da sluša, Kineze muka mi je od ispravljanja više:)
      Ja mislim da svaki dan dodam neku novu i otkrijem neku novu juče sam baš prvi put čula Boy meets evil i oduševila se :)
      Kada sam pisala ovja tekst još sam bila u fazi traženja sad sam čula i No more Dream, i War of Hormone, Boy in Luv...a Danger mi je omiljena obožavam je koreografija je fantazija :)
      Obavezno ću da pogledam i još neke izvođače, čula sam Teamina on mi je sjajan :)
      Hvala ti puno na komentaru baš mi je drago da upoznam nekog odavde ko voli BTS :)

      Избриши
  7. Imam jedno mozda malo glupo pitanje ali jel mozes da napises kako im se izgovaraju prava imena. Dosta me zbunjuje i to sto dosta ljudi Jimin izgovara kao Đimin a opet ima dosta i onih koji izgovaraju kao Džimin. I zbunjuje me da li se Taehyung izgovara kao Tejang ili Tehjang?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno nema probema
      Jin-Džin (engleski i naš izgovor je takav u Koreji zbog prirode jezika može da zvuči kao Đ ali nije)
      Yoongi-Jongi
      Hoseok-identično kao što je napisano
      Namjoon-Namdžun
      Jimin-Džimin
      Tae-Tehjong (par puta sam uvežbavala taj izgovor srećom jedna cura mi je detaljno objasnila)
      Za Kukija nisam sigurna ali većina kaže da je Čangkuk mada po engleskom izgovoru bi mogao da bude i Đžengkuk 💖
      Nadam se da sam ti koliko-toliko pomogla hvala na komentaru 💕

      Избриши
  8. 27/3/2020
    Prošlo je dosta od kada je ovaj tekst postavljen, ali želim da ga prokomentarišem. Sigurno će još neko poput mene slučajno da naleti na ovaj tekst.
    Svaka čast na tome što si izdvojila svoje vreme da na pišeš i da objasniš našim ljudima koji imaju mnogo predrasuda o Aziji, koliko je njihova muzika dobra. Vidi se da si uživala kada si ovo pisala drago mi je zbog toga.
    Ja sam za BTS čula i počela da ih slušam pre 6 meseci. Mada sam, hvala Bogu na tome, za Koreju čula pre godinu dana zbog njihovih serija koje sam počela da gledam. Prvu pesmu od BTS-a koju sam čula bila je "DNA". Pesma mi se na prvi svidela. Mada me je sledeća pesma od njih baš privukla da sam počela da tržim više o njihovoj muzici je bila "Idol". Privukla me ta njihova poznata rečenica iz te pesme: "You can't stop me loving myself".
    Sad stalno tražim i njihove starije pesme (jes sam ove nove sve odslušala). Njihov nov album, Map of the Soul 7, je izdominirao. Ako si kojem slučajem prestala da ih slušaš ili nisi čula za ovaj nov album, bilo bi lepo čuti ga je se on smatra njihovim dnevnikom.

    A za sve one koji ne želi ni da probaju da slušaju njihovu muziku samo zbog toga što neće razumeti o čemu oni pevaju: Ako se potrudite možete naći i saznati o čemu drčki pevaju i šta je njihova poruka. I pre svega pored teksta koji je jako bita, važna je i melodija i osećaj koji se budi u vama dok slušate muziku ne bitno šta slušate i koga slušate.
    To je sve od mene. Hvala ti puno na ovakom dobrom tekstu i trudu.

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

Омогућава Blogger.

Wikipedia

Резултати претраге

Translate

Ознаке

007 1 10 10 things i hate about you 100 posta 2 2015 2016 21 gram 21 grams 7 of 7 9/11 a clash of kings a life as we know it A Storm of Swords a streetcar named desire actors actresses all about eve allied american gods american history x american hustle american sniper amy adams angelina jolie april arrow art aura balkan blogger beauty bed bed time before before sunrise before sunset benicio del toro benisio del toro birdman birthday biutiful black swan blistav um blog blog blogorodjendan blogger blogspot blue valentine book books brad pitt bradley cooper bts callenge captain america casino royale cate blanchett challenge chris hemsworth chrismas christian bale Christian Grey christmas christoph waltz cinderella clive owen closer coffee coldplay column common girl conversation crazy heart crime critic dancing with the stars daniel craig david o russell dead poet society disney divergent diy dog downton abbey dracula the silence of the horror picture show emma stone essence f.f facts fantazija fashion favorites february fifty shades of grey film filmovi food from filmography fun game of thornes danncing with the stars game of thrones george r r martin girly gladiator glista glumci golden age golden rose gordost i predrasuda got hair halloween hannibal hero holiday horror hot house of cards hulk hunger igra prestola igre prestola inglorious bastards inside llewyn davis iron man jaime lannister james bond jane eyre january javier bardem Jennifer Lawrence jeremy renner johnny depp jon snow Josh Hutcherson julia roberts july june kate winslet katniss keanu reevs kritika la la land ladies Lady Chatterley's lover leonardo dicaprio leto letters to juliette life limitless lipsck loreal lost in translation lotion lipstick rimmel love love actually love rosie ludo srce m.l madn men magic mike make up malta maltese march mariah carey marley marlon brando maroon 5 marvel may maybelline me me movieis me time memories meryl streep michael buble michale fasbender mlata models mona lisa smile monica belucc movie movie blog movie blogger movie review movies music muzika my own private idaho nails naomi vatts never forget new year new york Nicholas Sparks nivea no north country once upon a time oscars outlander peeta pet play list post priča pride and prejudice prohujalo sa vihorom ps i love you queen questions ramsay bloton random real red review revolutionary road rimmel rip river phoenix robert de niro rock romance ryan gossling s. chat san francisko scandal school sean penn september serbia serbian blogger serije Shailene Woodley shelock holmes single sister snow soaf son pen song of ice and fire songs spectre story story time stuff summer summer book tag summer tag superhero tag team lannister the walking dead the age of adaline the avengers the best of me the borgias the crown the danish girl the hunger games the incredible hulk the ring the shining the walking dead the walkking dead Theo James this is us thor time titanic tom hansk tom hardy top lista top10 travel tv tv show uk valentine's day vanity case victoria vikings vrad pitt vrati se zone vs warrior wham winter world x men young victoria zona zamfirova 2

Sponsor