Hej vi siroti đavoli. Šta ima? Dakle kao veliki ljubitelj filma, uvek se radujem dodeli oskara i dok većina žena voli taj red carpet, ja se sa druge strane najviše radujem samim dodelama nagrada. Omiljena mi je najbolji glavni glumac i uvek mi je zanimljivo kada predhodni pobednik prezentuje kategoriju suprotnog pola. No takođe moram da kažem da ovo nije post samo o ovogodišnjim dodelama nagrada već uopšteno.
Isprva ću ovaj post započeti o raspravi ovogodišnje dodele oskara, kako bi oni koje samo to interesuje mogli da čuju moj stav o svemu potom ću se vratiti u prošlost i izanalizirati gotovo sve godine od 2000 pa do prošle godine, i dodati neke svoje stavove o filmovima napravljenim ranije jer iskreno nisam gledala većinu, stalno izlazi nešto novo i ne stižem.
Moram da kažem da su moja predviđanja bila ovakva: J.K Simons (mada nisam gledala film na svim predvidjanjima koje sam gledala je bio on), Patriša Akret, Džulijen Mur i išla sam na Kitona ali sam se nadala Redmejnu. Za najbolji film sam mislila da će da osvoji odrastanje, za reditelja sam znala da ide Alehandru, želela sam da uzme i za najbolji originalni scenario mada sam i tu mislila da će otići Ričardu Linkateru za "odrastanje", dok sam za najbolji adaptirani scenario lomila oko Grama Mura za "Imitation game" i Entonija Mekatrena za "teoriju svega". Mogu reći prijatno sam iznenađena, mislim da su gotovo svi koji zaslužuju dobili, no da izanaliziram.
Najbolja sporedna glumica-Patriša Akret.
Moram da priznam da imam love-hate vezu sa ovom pobedom. Od ostalih nominovanih u ovoj kategoriji gledala sam samo Emu Stoun u Birdmanu i Keiru Najtli u Imitation game. Ja bih lično ipak dala Emi Stoun s obzirom da je ulga skor suprotna od onog što ona radi, glumački sve što sam do sad gledala su neke lude komedije u kojima je ona svoj na svome i ovo je komedija ali druge vrste. Dok Patriša i ako dobra uloga gotovo uvek igra sebe. Međutim njen govor sa oskara je ipak vredan njene pobede.
Dž.K,Simons. Ok ja sam zaljubljena u Notronov performans, apsolutno je ubio kako je odglumio, i jako mi je bilo žao što on nije uzeo oskara mada sam znala da neće. u kategoriji najbolji sporedni glumac gledala sam sve i posle Notrona najbolji mi je bio Duval. Međutim juče sam prvi put odgledala Whiplash i već u prvoj sceni mi je bilo jasno kako je odneo oskara, dakle maestralno je odigrao, ono što čoveka čini jako dobrim glumcem je da mu apsolutno veruješ da je on to što igra a Dž.K Simons to radi od samog starta, inače preporučujem film zanimljiv je.
Džulijen Mur. Konačno. Da to je reč konačno. Meni i dalje nije jasno kako ona nije dobila oskara za samca, inače daleko bolja uloga od Elis, ali ok. Nije ovo njen najbolji performans Laura u Satima i već pomenuta uloga u samcu su daleko bolje, ali kako da je neka je. Realno najbolji performans imala je Rozmund Pajk bolji čak i od Elis je performas Marion Kotijar u dva dana jedna noć, ali rekoh kako da je neka je ona u generalu najviše zaslužuje oskara, zasigurno je bolja od Riz Viterspun, Gvinet Paltrou, Anđeline Žoli, Hale Beri i većine dama koje davno imaju ovu nagradu.
Edija Redmejna sam prvi put gledala u Jadnicima (prvo sam gledala jadnike pa moju nedelju sa Merlin) i tad sam već mogla da ga zamislim sa oskarom , bila sam u tripu ko je ovo čudo og glumca + njegov glas je vanvremenski dobar. Kada sam prvi put pustila Teoriju svega, očekivala sam dobar performans ali ne tako dobar, da kad se završio u pola 4 noću sam iste sekunde vratila na početak i ponovo ga gledala. Govor sa oskara mu je epski tu nema šta, ne sećam se da je neko tako reagovao od kada je Džulija Roberts osvojila svog oskara. Majkl Kiton je fenomenalan ali opet meni u Birdmanu Norton krade film, mogla bih da kažem da kao i Džulijen on zaslužuje nagadu clokupno, ali ja nisam neki njegov fan u generalau, volela sam ga kao Betmena ali su mi nakon Beila svi smešni, tako da jako mi je drago da je Edi odneo kući ovu statu. Njegovi ostali konkurenti-Bredli je razbio kao i uvek i ako težak film on doživljava potpunu transformaciju i dalje meni je Riči iz "američke prevare" njegov najbolji performans, Kamberbeč -standardno dobar ali od četri biografska lika (on, Redmejn, Kuper i Karel) on je drugi najslabiji (prvi je Karel).
Što se najboljeg filma i reditelja i originalnog scenarija tiče sve je apolutno zasluženo Gonazles Injaritu je odradio fenomenalan posao i Birdmana možeš da gledaš samo ako čitaš između redova inače teško, moj inače omiljeni film koji je on uradio je "prelepo".Adaptirani scenario, pa ja preferiram Teoriju svega, ali kada je film već odneo oskara onda ja uredu.
Dakle highlight dodele je meni Kejt Blanšet fenonenalno ih je prezentovala, prosto ulepša mi dan kad je vidim.
Najveći pobednik celokupno-Bredli Kuper, treća nominacija za redom je velika stvar i mada ni jednom nije osvojio sve jedno je pravi pobednik.
Šta mi je nedostajalo-pa zapravo dve stvari Nial Partik Haris da bude opušteniji, s obzirom da kada sam ga gledala na Emiju bila sam mpresionirana i Dženifer Lorens. Tu su bili i Džoš Hačerson i Bredli Kuper tako da mi je ona jako nedostajala u toj ekipi, osim toga oskar nije oskar ako se ona ne saplete i ne padne zar ne ?
Oh neću da glumim modnog stručnjaka, ali meni su Ema Stoun i Kejt Blanset bile najbolje obučene, J.Lo je imala lepu haljinu, ali to je haljina kakvu nosiš pre za nominaciju nego za prezentera, ali avaj pored toliko glumčina ostala bi u drugom planu da se nije tako obukla. A najbolji obučeni muškarac je Edri Redmejn, stoji mu plavo odelo i za razliku od gotovo svih ostalih u crno belom, on je doneo neke promene.
Šta još da dodam,primećujem da Mekonahi sve više liči na Džareda Leta pustio kosu ista brada, čekam samo ombre. Šon Pen i njegova neslana šala mi nisu zasmetali, gledajući Pena to je njegov smisao za humor, ne može bez toga. Od prezentera radovala sam se Džaredu, on me nekako uvek razveseli, Džošu Hačersonu, jer me drma euforija Igra gladi, a jako volim Pitu, Krisu Evansu....
Prvi oskar održan je 16. maja 1929. godine i te godine tiumfovao je film Krila u konkurenciji od samo 3 filma. Dženet Gejnor odnela je prvu statu u kategoriji najbolja glumica za svoja 3 ostvarenja dok je Emil Jangis odneo istu statu u kategoriji najbolji glavni glumac. Sporedni glumci su "sačekali" još par godina te su prve te nagrade dodeljene '37.
Kada dođe do starijih filmova zaista nisam gledala mnogo, ali moj apsolutni favorit je fim Bulevar Sumraka" smatram da je Gloria Savinson zaslužila da odnese te godine oskara, zaista film spada u moje omiljene svih vremena, toliko verno odrađen da i sada sa modernom tehnologijom da ga snime ne bi bio ni upola fantastičan kao tada. Što se tiče glume moj omiljeni performans u kategoriji sporedna glumica je Rita Moreno u "West side story", apsolutno razoružava koliko dobro iga, žena u glavnoj ulozi Vivijen Li za "tranvaj zvani želja" a muškarac u glavnoj ulozi Marlon Brando "na dokovima Njujorka".
Brando i Grace Kelly na dodeli oskara./ Brando and Grace Kelly at the oscars |
Sedamdesete se lagano bez ustručavanja mogu nazvati decenija Kuma. Vanvremenski film možda najbolji ikada napravljen došao je u bioskope '72 godine i sa sobom doneo kontraverze poput Paramountovog studija koji je negodovao zbog Brandovog angažmana. Film koji je tada od mladića italijanskih korena napravio glumačku legendu. Na dodeli oskara Kum je otišao "kući" sa oksaraom za najboljei glumca, i po mom (ne)stručnom mišljenju najboljeg muškog performansa ikada odigranog, najbolji film, ali ne i sa oskarom za sporednu ulogu, i ako Džoel Grej, igra ulogu u kabaretu jednako brutalno dobro, teško da je iko do te '72 dao bolji performans u sporednoj ulozi, čak ni legendarni Robert Deniro koji će na svoju policu staviti svog prvog oskara '75 za sporednu ulogu lika kome je Brando tako fantastično udahnu život neće dostići umeće koji je mladi Al zatemeljio. A kao produkt sveka na toj istoj dodeli '75 Al Pacino će izgubiti i oskara za glavnu ulogu u drugom delu filma, gotovo 20 godina kasnije ućiće u Akademiju sa ulogom koja je verovatno manje impresivna od većine koje je igrao. Uglavnom u te dve dekate ostvareni su jedni od najboljih performansa na filmskom platnu, nabrojaću neke koji su trijumfovali ali ne redom kojim bi ih ja rangirala već random.Što se tiče celog tog perioda između '70ih i '80 ih smatram da je najbolju žensku ulogu ( i verovatno jednu od najboljih ženskih uloga svih vremena) odigrala Meril Strip u filmu Sofin izbor. Ono što je meni gotovo zaprepašćujuće čudno je kako film Isijavanje nije dobio ni jednu nominaciju, hej pričamo o jednomod najboljih horor klasika ikada, ja bi Niklsonu dala oskara za to čovek je lud, ali kad smo kod Niklsona, ludaka i oskara moram spomenuti njega u ulozi Makmarfija u filmu Let iznad kukavičjeg gnezda, sam kult filma pokazuje koliko je dobar i post o oskaru nije post bez njega.
Devedesete. Dakle od filmova koje sam gledala u periodu od 1990-1999 su : Kad jaganjci utihnu, Šeindlerova lista, Forest Gamp, Hrabro srce, Titanik, Zaljubljeni Šekspir, Američka lepota. Tako da se '90 mogu nazvati decenijom emocija, jer (osim "jaganjaca") se svi svode baš na to. Po meni kad jaganjci utihnu je apsolutno najbolji film u celoj deceniji. A što se emocija tiče na mene najveći pečat ostavlja Šeindlerova lista, jer je verovatno najteža tema. Ako govorimo realno ova dekada u glumačkom smislu može da nosi jedno ime-Entoni Hopkins. Ljudi su se nagledali mnogo fenomenalnih performansa u periodu od '90-99 ali ni jedan nije mogao ni da se približi Hopkinsu, koji je ulogu Hanibala Lektora doveo u kultne istorijske likove. E sad moje prvo negodovanje što se tiče ovog perioda je svakako pobeda Toma Henksa na dodeli '94 (za '93), i ako emotivna uloga nije mogla da se meri sa fenomenalnim Liamom Nisonom u Šeindlerovoj listi. Sa druge strane potpuno shvatam oskara za Foresta Gampa jer film neminovno nosi emociju. Još jedno neslaganje je oskar Kejdžu za "Napuštajući Las Vegas, pored Penovog "mrtav čovek hoda". Film koji je Šona pena stavio u ozbiljnu kategoriju glumaca gledala sam samo jednom, jer je toliko težak i prilično bolan da nisam imala snage da ga gledam, moje viđenje je koliko ga je Suzan Sarandon zaslužila toliko i on ipak ne mislim da Kedjžov uspon kao glumcu nije njegovo pravo prezime već istinski talenat. A sada najskandaloznija godina oskara ikada-1998. Dakle mislim da bi promenila sve osim sporednog glumca Džudi Denč nije da ne zaslužuje Oskara ali to je oskar poput onog koji je Al Pacino dobio za "Miris žene" ili ove godine Džulijen Mur za "Idalje Elis" dakle oskar za karijeru a ne za ulogu iste godine kada je Kejt Blanset igrala mladu Elizabet ona je igrala istu kraljicu u starijim danima i nije bilo najimpresivnije, ali to se ipak da zanemariti jer to je Džudi Denč, glumčina. Najbolji film-Zaljubljeni Šekspir? Kada sam odgledala film mislila sam da mora da se glasalo nakon nekog velikog slavlja pa su članovi bili pijani, jer je velikan poput Spilberga izgubio sa "Spasavanjem redova Rajana". Ali najšokantnije od svega je kad Kejt Blanset izgubi od Gvinet Paltrou, i to od uloge koja je smešna u poređnju sa Ketinom Elizabet. Čak mislim da bih menjala i najboljeg glavnog glumca i ako je Beninjinijev pervormans u filmu "Život je lep" jako emotivan, svakako nije bolji od Nortonove "Američke istorije X", Konačno '99 donela je jedne od mojih najomiljeniji performansa svih vremena-Maestralnog Kevina Spejsija u Američkoj lepoti, brilijantnu Hilari Svank u filmu "Dečaci ne plaču" i Anđelinu Žoli u čiju sam ulogu bila večito zaljubljena u "Neprilagođenoj". No svakako mnoge nisam gledala tako žarko želim da pogledam "Kalvir" i uverim se u fenomenalnu glumu male Ane Pakin, kažem male jer gledala sam je par puta u "pravoj krvi"i nije mi se dopala gluma.
21.Vek nam je doneo najbolji istorijiski spektakl ikada, ali iznad svega, vek u kome će biografski filmovi biti wild card za oskara. U godini kada će neki novi kreativni performansi oskara je uzeo film koji je proglašen za najbolji istorijski spektakl još od Ben Hura, a Razel Krou svojim emotivnim iubedljivim performansom osvojiti ovu nagradu, i od tada biti mstram novim Čarstonom Hestonom. Ono što bih ja menjala je Benicio DelToro za Hoakina Finiksa, jer i dan danas kad gledam Gladiatora teško mi je da poverujem da je ista osoba koja glumi Komodusa, glumila emotivnog Keša, njegova "psihološka" gluma je toliko dobra da on u jednom momentu hladno govori, u drugom umire od smeha u trećem plače. Hoakin Finiks je generalno ta grupa metodnih glumaca sa psihološkom bazom, tako lagano glume likove koji imaju problema u glavi takav je Džek Niklson, Kristijan Beil, Havijer Bardem... moja omiljena vrsta glumaca.Jedna od lošijih godina je 2001, gde praktično sve osim najboljeg filma nije valjalo. Hale Beri kao najbolja glavna glumica mi nije ni malo ubedljiva naspram elegantne Nikol Kidman u Mulan ružu, najbolji sporedni glumac takođe nije dobar u poređenju sa Ianom Mekelenom, najbolja sporedna glumica Dženifer Korneli meni gotovo ne postoji u poređenju sa Razelom Krouom dok sa druge strane Kejt Vinslet kao mlada Ajris briljira. I ono najšokantnije Dnezel Vošington protiv Razela Kroua u blistavom umu, osmi brilijntnog scenarija ovo njegov tehnički najbolji performans, ako gledamo čisto glumački, Gladiator se smatra najboljim jer tu možeš da osetiš pravog Razel, on i Maksimus imaju dosta sličnosti. 2002 je jedna od najjačih godina sa jednim strašnim feilom, pre svega mnogi se pitaju da li je Nikol Kidman zaslužila oskara u "satima" odgovor je nije da nije ali nije ni da je razbila, prosto meni se čini da je to bio akademski pay off jer godinu dana pre nije uzela oskara za ulogu koju je zaista razbila, ali transforacija je ogromna to je nesporno. Ketrin Zita Džouns. ketrin zita Džouns je duh Čikaga, jedini zasluženi oskar za ovaj film, njena Velma Keli je toliko superiorna da je jasno kako je pokosila konkurenciju.O Adrijenu Brodiju bi sve što kažem bilo suvišno, nije iznenađenje zašto je baš on najmlađi pobednik, i ako nije toliko zastupljen u filmovima koje gledam, Vladislavom Spilbzmanom on i dalje drži mesto glumaca kojima se divim. E sad fail oskara jedan od najvećih u istoriji svakako je pobeda Čikaga, gle film nije loš ali išo je protiv Banda Njujorka, Gospodara prstenova, Sati i onog koji je trebao da uzme oskara-pijaniste, mislim da je ta pobeda možda čak i bacila u senku godinu koja je po svemu sudeći mogla da bude jedna od najboljih na oskaru. Što se tiče 2003. daću mišljenje o dve stvari o kojima se do dana današnjeg raspravlja: 1. Da li je Rene Zelvilger zaslužila oskara za sporednu ulogu? Moj odgovor je ne, ona je slatka i šarmantna ali ta uloga pored uloge Marše Gej Hajdenu u mističnoj reci je jako bleda, i kad pomislim na nju treba mi dosta vremena da se setim o čemu se radi. 2. Da li je Bil Marej trebao da uzme oskara? Ne takođe. Bil je miljnik publike i to je jasno "izgbljeni u prevodu" je jedan jako maštovit film tu nema govora, ali ja kao neko ko nije Marejev fan mogu da pričam iz druge perspektive i ja smatram da je Šon Pen potpuno zaslužio. Prvenstveno Šon Pen ima jednu jako veliku prednost nad većinom glumaca a to je da je on glumac koji praktikuje intenzivan emotivan stil glume. Dakle sve što on glumi ja osećam kao da se meni dešava, gledajući Mareja mislila sam da je jako fin performans, i jako lepa priča, dok sam gledajući Pena gotovo plakala, mada da budem iskrena najzaslužniji oskar u Mističnoj reci otišao je Timu Robinsu, ali ne umanjuje Penovu vrednost performansa. Da ne dužim mnogo jako sam razočarana što Leonardo nije uzeo oskara za Avijatičara, smatram ga daleko boljim od Foksovog Reja, ali zato sam jako srećna jer je je za isti film uzela Kejt Blanset u ulozi Ketrin Hepburn i do današnjeg dana moj omiljeni ženski performans ikada.
Sada da ovaj post ne bi trajao do sutra, mogu da dodalm da je za mene najbolji performans što se tiče žena u glavnoj ulozi u periodu od 2000- danas dala Marion Kotijar kao Edit Paf (fingers cross još nisam gledala Helen Miren kao kraljicu) u životu u ružičastom, Kejt Vinslet je bila fenomenalna u Čitaču, iznašujuće ali jedan od zanimljivijih performansa u sporednoj ulozi mi je Penelope Kruz u Viki, Kristina Barselona, mislila sam da mi se neće dopasti ali naprotiv baš jeste. obe kategorije muške uloge su bolesno dobre verovatno najbolji od svih Hit Ledžer u Mračnom vitezu, dokaz je da se takav performans plaća životom. Sledi ga Bardem u nema zamlji za starce koji je remek delo njega i Koen braće. Šon Pen je apsolutno zaslužio drugi oskar za Harvija Milka tu nema pogovora Mirki Rourk je ubio kao rvač, ali Pen je podigao ovaj dosadan film na nešto više. E sad i ako jako volim Džefa Bridžisa ne mogu a da ne kažem da je po mom mišljnju oskara ipak trebao da uzme Kolin Firt u Samcu, Kolin je nagrađen godinu dana kasnije ali njegov Kralj Džordž i ako fantastičan nije bolji od njegove uloge u samcu, izgleda da je to "baksuzan" film jer ni Džulijen Mur nije bila ni nominovana, za sporednu ulogu mada su mnogi naziivali performansom života. Ali ne mogu da sudm taj deo jer Precious nisam gledala, a čula sam da je Monik ubila koliko je dobro odigrala i s obzirom na temu filma, verujem da nije ne zaslužen.
Kad smo već kod Kolina Firta, i ako napomenuh da mu je Samac bolja uloga od Kralja Džordža, ne mogu istu stvar da kažem za celokupan film, Kraljev govor je jedna jako kreativna tvorevina, i smatram da je apsolutno zaslužio oskara za najbolji film, i jedini je koji je mogao da stane na crtu Crnom labudu. Natali Portman je pokazala šta je gluma ulogom Nine Sajres u crnom labudu, jako volim taj performans i niko drugi ga ne bi igrao tako kao ona. Još uvek nisam gledala "borca" ali fala ti bože da Beil dobi oskara kakva goda da je uloga. E sad 2011 je jedna jako dobra godina ako se izuzme sporedna ženska kategorija o kojoj neću mnogo imati šta da kažem jer nisam gledala Služavke. Ali u Žananu Dižardenu i njegovom umetniku sam uživala, mislim da je film osvojio 11 oskara i svaki ja zaslužio stim što bih ja dala i Benis Beržo za umetnika, ali opet nisam gledala Oktaviju Spenser. Meril Strip je van dikusije, do dana današnjeg ima 19 nominacija i 3 pobede, to govori o tome zašto nosi titulu najbolje glumice ikada, igrala je Margaret Tačer na način an koji ni jedna druga glumica to ne bi mogla. Oh jako volim 2012...pa skoro u potpunosti. Dženifer Lorens je po meni nova Dajana Kiton, nosi takvu enegriju a vraški glumi, jedino su ona i Bredli mogli on klasične komedije da naprave nešto na višem nivou, volim svaki njen film koji sam do sad gledala od igra gladi-Američke prevare. Kristof Valc koga zaboravih gore da spomenem, ne znam koji lik više volim da li u Prokletnicima ili u Đangu, ali svakako veliki glumac, on glumi džentlmenski...ako to ima smisla. En Hatavej me je svojom ulogom za kratku minutažu bacila u toliku depresiju da prosto ne bi bilo fer da je iko drugi osvjio, njeno izvođenje pesme "i dream a dream" je jedno od najboljih, ako ne i najbolje ikada. Denijel Dej Luis je posebna tema zato sam preskočila predhodna dva dela, on je najbolji metodni glumac, on radi retko, ali kad radi nadoknadi sve to, on živi za glumu to je jasno, znam da su mnogi želeli emotivnog Džekmena, ali istina je da ni on ne bi osvio čak i da nije bilio DDL-a, već Hoakin Finiks u masteru. Kako god, sa Denijelom šanse su bile nikakve, jedini čovek koji je uspeo da nadigra Stivena Spilberga treba kaući da nosi treću nagradu i upiše se u istoriju kao jedini glumac sa tim brojem nagrada u ovoj kategoriji. E sad najbolji film Argo, Argo je imao u konkurenciji dosta fantastičnih filmova ali Đango je najfantastičniji od svih tako da ja ne znam kako je Argo koji je prilično dosadan film uzeo oskara, Tarantino jeste uzeo za najbolji orginalni scenario, no nije dovoljno. jedan od najemotivnijih performansa ikada desio se u 2013, kada je Džared Leto ubio u ulozi Rajon u "poslovnom klubu Dalas" gle i Mekonahi je bio super, zaslužio oskara to ne osporavam, ali način na koji je Leto igrao Rajom je nešto posebno. Velika sreća meni lično bila je pobeda Kejt Blanset u "plavoj Jasmin" nisam sigurna da li je ovaj performans bolji od Ejmi Adams u "American Hustle" ali svako mi je drago da je osvjila najlepša haljina na dodeli oskara po meni ikada viđena, i jedna od najboljih glumica svih vremena. Jako mi je bilo žao što Dženifer Lorens nije uzela oskara za "American Hustle" ali nakon što sam odgledala "12 godina robstva", kao i sa J.KSimonsom, ove godine prestala sam da žalim, Lupita je iznala ulogu kako mnogi ne bi uspeli, i bila je prelepa na dodeli. E sad ja kao veliki Skorsezijev fan moram da se bunim Vuk sa Vol Strita je filmčina mogao je bar da uzme za scenario ili režiju, činjenica da Skorsezi ima samo jednog oskara ja ponižavajuća s obzirom da gotovo sve što napravi su remek dela. No dobro, sada čekamo još dosta dobirh filmova ja negde duboko u sebi želim da Leonardo i Gonzales Injaritu razbiju novi film i da ga konačno vidim sa statuom
A šta vi volite drage moje za kraj vam ostavljam sliku, zapravo svin devojkama koje čitaju ovo najzgodnijih sa oskara, uživaj te.
With love S.
0 коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.