Search This Blog

Mesečna šolja kakaoa sa Mademoiselle S. #19☕💖


Još jedan mesec je iza nas i (konačno) je došlo vreme za možda i najčitaniju rubriku na mom blogu (što mi je jako drago, jer kada sam počinjala mislila sam da pišem gluposti samo za svoju dušu), dakle pijemo danas zvanično kakao, ja pijem ledenu vodu, a vi naravno pijete šta hoćete. Jul. Ne mogu da nazovem ovaj mesec baš mojim mesecom posebno jer se činilo da svima dobro ide...osim meni. Ovo je prvi put da se radujem jeseni jer leto nije bilo moje godišnje doba definitivno. Možda za mene ambicioznog i tvrdoglavog ovna sa velikim očekivanjima nije dalo ono što sam želela a možda jer prosto ne može uvek da nam ide. Kako god, u svakom prokletstvu ima lepote (ja sam večiti optimista) a rezultat su 5 sjajnih tema (prvi put nakon dužeg vremena sam istinski zadovoljna sa svih pet) i promene koje sam unela u svoj život,  jer sam umesto da kukam rešila da uzmem kiseo limun u ruke i napravim limunadu. Šta me je zanimalo prethodnog meseca, favoriti i slike koje su obeležile moj jul slede u nastavku.



Let’s go😉



Prisećanje 2002. kada sam imala 8 godina i svirala klavir.


1. Neutralnost polova

Skoro sam čitala o temi koja me je baš zainteresovala. Naime radilo se o naslovnici na kojoj su pozirali manekenka Džidži Hadid i muzičar Zejn Malik. Interviju za Voug koji je podigao prašinu imao je za temu neutralnost polova tako je zaljubljeni par,  pričajući za Voug rekao da obožavaju da nose majce jedno drugog pa ih je Voug na svoju ruku, proglasio "polno neutralnim" parom, na šta je krtika odgovrila da je neutralnost daleko veća  od nošenja majce nečije devojke. To me je nateralo da razmislim o svom stavu po pitanju polne neutralnosti. Šta zapravo znači biti neutiralan?



Planiranje dana i mučenje sa knjigom "Jedi, Moli, Voli"


Ne mogu da kažem da nisam odrasla u porodici koja je propagiralaneutralnost polova a sa druge strane ne mogu da kažem ni da jesam. Naime pominjala sam ovde više puta ali ja dolazim iz jake ženske linije, imam dve mlađe sestre plus imam dve sestre od ujaka -braće nema sve su devojke. Samim tim stvarno je bila retkost da se u našoj kući nađu automobili, lažni pištolji i slično. Uglavnom su bile barbike, lutke, setovi za friziranje...A opet sa druge strane moja majka nikada nije delila garderobu znala je da nam kupi i muške stvari isto kao što je znala da nas obuče u haljine i veže nam mašne...O bojama nije bilo rasprave ni jedna od nas nije imala pink sobu čak ni pink dekoraciju u krevecu moj je bio ljubičast, Mašin žut, a  Minin bebi pav.  Boje su bile tu za svaki pol pa sam  kao mala bila retko dete koje nije komentarisalo muškarce u ružičastim majcama. Međutim kada sam prvi put videla muškarca koji se služi uglavnom ženskim stvarima za ulepšavanje a da pri tom nije transvestit, bilo je kada sam na YouTube-u naišla na sada već čuvenog šminkera Manny-ja MUA-a. Manny je bio moj prvi susret sa nekim ko je muško a nosi šminku i pihvata ono što bi tradicionalne norme već vekoivima nametnule kao ženske pri tom nije transvetit, deklariše se kao muškarac. Neću da vas lažem isprva je bilo strašno čudno i nisam mogla da se prilagodim, muškarac koji je pri tom bez šminke izuzetno lep ne samo da nosi šminku nego se šminka bolje od dobrog dela žena koje znam. Međutim uskoro sam naučila ne samo da ga prihvatim kao nekog ko voli da se šminka i šta sad muško je voli čovek šta tu ima loše?  Već i kao nekog od kod mogu nešto da naučim jer kada sednete i razmislite -shvatite da  su se ljudi u Šekspirovo vreme šminkali i nosili haljine (glumci jer ćene su tada retko bile glumice) i da je to bilo sasvim normalno. Sama reč "drag" zapravo vuče korene iz tog perioda što dosta govori o tome. A sa druge strane zar ne cenimo čoveka po tome kakav je kao osoba?



Moja sestra Maša je uslikala ovu, fun fact -najviše volim  da čitam na podu ma generalno da sedim na podu. Zašto? Pojma nemam :D


Moj krajnji stav? Smatram da je garderoba kao i šminka stvar ličnog izbora lično ne podržavam vulgarnost i to mi nikada neće biti prijatno da gledam a ako muškarac nosi karmin? Pa neka nosi šta tu ima loše? Što se nalsovnice, poznatog para tiče meni se lično oni ne dopadaju, pre svega mi sve deluje fejk i mislim da je uvereda za ljude koji zaista jesu polno neutralni (nema ništa loše ne biti polno neutralan ako to nisi ti ali budi iskren), jer nema ništa polno neutralno u njihovoj naslovnici i ako je estetski iskreno lepa. Nostie šta želite sve dok je pristojno to je suština svega.




2.Osoba koja otežava stvari si ti.

Da se vratim na prvobitnu temu sa kojom sam započela post. Dakle moj jul je protekao katastrofalno loše. Iskreno govoreći da sam pesmista mislila bih da samo autobus nedostaje da me udari i lepo da sve ode...tamo gde naš narod obično tera sve. Lap - top se pokvario, dani su bili monotini, sve što je moglo da me ujede je uspelo da me ujede (u bukvalnom smislu češala sam se kao da sam daleko bilo šugava) ...jedna, druga, treća skupile se par loših stvari i stari neprijatelj depresija se polako ušunjala u moju crvenu sobu. Šta ja radim sa životom? Koja je svrha? Zašto svi žive a ja preživljavam? Samo neka od pitanja koja sebi postavim kada gospođica dođe na vrata. Ovog leta mi se činilo kao da je svima krenulo -čak i ljudi koji godinama nisu letovali uspeli su da odu ove godine na  letovanje, ovi koji nisu  su našli sopstvenu zanimaciju i ludački su se provodili, moja sestra je imala brdo prijatelja sa kojima je išla da bleji svako veče a ja -ja stojim u mestu. Svet se okreće a ja stojim i šta sad? Prvi korak je suočiti se sa samim sobom.


Spremanje za čitalački maraton o njemu čitate sledeće nedelje



Apsolutno sam svesna da sam ja glavni pokretač svega što mi se dešava. Svaliti krivicu na život, Boga, višu silu (OK lap top i komarci su viša sila to nije do mene) nikada nije bio moj stil. Na meni je, ja sam ta koja je prouzrokovala svoje stanje. Ja sam ta koja ima 23 godine i ni jedan jedini dan radnog iskustva jer sam sama tako birala. Nisam želela posao jer sam smatrala da ću "raditi ceo život" sad je vreme da živim svoje mladalačke dane, a mogla sam nije da nisam- imam pervisoku školarinu da bih čekala na baku (da budemo fer ne treba meni more pre turističko putovanje ja sam uvek bila taj tip), da sam našla neki posao u nekom kafiću i slično mogla sam da zaradim. Nisam htela. Kao što neću ni sad. Ne želim na more ako to znači da moram da ribam stolove i budem ceo dan na nogama (da se razumemo to nije ništa loše niti ružno ali ja lično ne želim). Ne želim na  more ako ne  mogu da biram destinaciju koju želim (a jesam probirljiva moaj baka je žena koja stoji iza krilatice "ili ideš ko gospoda ili sediš kući nema sredine"  pa smo tago odgajane da budemo probirljive i to strašno npr. kada bih išla u Grčku išla bih ili na Santorini ili Rodos treća opcija ne postoji to sam u svojoj glavi pikirala), a problematičan sam putnik tako da samo avion kao prevozno sredstvo na dalji put dolazi u obzir (ovo je viša sila ja kad putujem  mislim da se rastajem sa životom, sa avionom nemam problem). U kome leži problem? U meni, normalno. Isto je i sa druženjem, razlog zašto  nemam puno prijatelja sam opet ja. Ja sam čudna, ja imam drugčaije poglede na svet, a kompromis baš nije reč koja me opisuje. Ko je kriv za svoju depresivnost? Ja logično. Kada prihvatie da je sve do vas i da vi možete kako da uništite tako i da popravite stvari, sve će ići lakše.

Moja sestra Mina, Marli i ja smo iskoristili letnje dane za šetnju, Marliju je bilo vruće 😉


Šta onda? Onda iskoristiš najbolje od života. Za mene je sve krenulo na bolje kada sam se ozbiljno posvetila učenju danskog. Zašto danski? Gledala sam film "Kraljevska Afera" još prošle godine i slušajući ovaj jezik imala sam osećaj kao da slušam svilu, zato baš on. Duolingo je sjajna aplikacija (ja najviše volim na kompu da vežbam) već imam 10% znanja za samo par nedelja. Drugi korak je bio redovna posvećenost meditaciji i afirmacijama -neverovatno pomažu. Potom sam na instagramu našla neki "once upon  a time" izaov (nema veze sa serijom) koji ima 30 tema na koje možeš da pišeš nisam ga radila na instagramu ali sam napisal 5 priča do sad, vratila sam se pisanju i osećam se sjano ja najbolje funkcionišem kada stvaram nove likove i svetove. Od spetembra krećem u teretanu. Svakao da nije idealno ali je mnogo bolje a to je ono što je bitno da to što je sada, loše uvek može da se promeni i čas posla sivi dani postanu svetliji.




3.Promene

E sad sačekala sam malo dok nisam videla da li će projekat koji sam započela sa svojom najmlađom sestrom Minom uspeti ili ne. Kada sam videla da je uspeo rešila sam da podelim sa vama kako je moguće steći naviku ma koliko ne voleli nešto, a priča je sledeća.


Karaval mi se toliko dopao da planiram uskoro da kupim i našu verziju koja je od nedavno izašla


Naime ja dolazim iz porodice koja voli da čita (o tome sam vam već pričala) pokojna majka, moja baka i moj ujak su oduvek bili okruženi knjigama. Imam sjajnu  porodičnu biblioteku kao "dokaz" za to. Međutim moje mlađe sestre su deca novog doba  salbo se hvataju knjiga. Srednja Maša (16 godina) se hvata ponekad, uglavnom teen knjiga ali (porodična crta) mrzi patetiku pa je strašno probirljiva jer ne želi da joj "pripadne muka"  ( a ja baš i ne znam šta od teen štiva da joj preporučim s obzirom da sama nikada nisam bila fan istog, istorijska fikcija/fantazija je moj žanr) na sredini knjige. Najmlađa Mina (13 godina) je bila osoba koja bi pre kopala kanal nego uzela da čita ma mrzi dete knjigu nema šanse. Odrazi se to na njene ocene iz srpskog, a sastavi joj loše idu. Baka je ozbiljno razmišljala da je pošalje na privatne časove ali nije problem gramatika, moja sestra ima slab fond reči i tu uskočim ja. Natera mene baka da je ja motivišem da uzme da  čita. Sednem napravim spisak knjiga iz kućne biblioteke prikladne za njene godine (kako bi ona mogla da precrtava kako koju pročita raznim bojama jer Mina nije kao današnja deca ona se idalje igra igračkama idalje je pravo dete) i prvo je krenulo sa "mitom" kupiš joj Snikers, neki novi keks koji je videla, flomastere, bojanku... onda je već krenulo rutinski. Prvih nedelju dana je pitala " a jel baš moram" ili "može samo 5 strane" sledeću nedelju je čim završi ručak uzimala knjigu bez pogovora. Potom sam kupila svesku (Frozen jer mora da se podmiti) i napravila joj čitalački dnevnik gde će da mi napiše kako je doživela knjigu.Kada je završila prvu tražila je da joj otvorim Goodreads, kada je krenuo raspust mnogo brže je završila i drugu sada čita "Gordost i Predrasudu" a fond reči joj je drastično bolji čak se baka šokirala kada je čula koliko se lepše izražava.


Još jedan deo čitalačkog izazova


Ako sam nešto naučila na primeru moje  mlađe sestre je da se sve može samo treba malo pogurati. Da me je neko rekao meni pre dva-tri meseca da će Mina  da čita i da komentariše likove ("Zašto je Elizabet tako tvrdoglava" ili "Jadna ova Džejn ja bih joj bila drugarica" ili "Ketnis ne zna šta hoće") ne bih mu verovala ali moguće je. Ovo je primer da apsolutno sve možete i da je samo vaš um granica. Pogurajte sebe i uspećete,sigurna sam u to.


S leva na desno: Ja, Mina i Maša


4.Pojam dame

Malo- malo pa čujem ili vidim na netu kako pojedine osobe objašnjavaju kroz svoje statuse, opise slika... šta je dama. I strašno me iritira. Pre svega me iritira kada vidim slike na kojima su devojke polu gole i  drže alkoholno piće i "propovedaju" o tome kako dama treba da izgleda i da se ponaša. Šta je zapravo dama i da li je svaka ženska osoba dama?


Nešto staro, nešto novo, nešto plavo i nešto pozajmljeno


Pre svega odmah da razbijem iliuziju -svaka ženska osoba nije dama. Za damu je pre svega potrebno vaspitanje i lepi maniri. Nema to veze da li volite da nosite elegantne haljine i potpetice ili kao ja nikada ne nosite te stvari vi ste dama onoliko koliko manira posedujete i ne može drugačije. Koliko ste ih usvojili od malena toliko možete smatrati sebe damom ali uvek možete da popravite stvari, jer se sve da naučiti ali da stojiš u haljini koja više otkriva nego što pokriva sa alkoholnim  pićem u ruci ne možeš da kažeš da si dama jer nisi. Svet je prljav i svet je prost. Dve stvari koje su mene podstakle da pišem fantaziju pre nego realnost su te dve stvari. Nedostaju mi ljudi koji su duhovno nešto više. Nedostaju mi prave dame onakve kakve su nekad bile. Nedostaju mi ljudi koji imaju poštovanja za druge ljude. Ljudi koji čekaju da ih pozoveš u kuću pre nego što sami dolaze. Ljudi koji znaju kako se ponaša gde i kako se gde ide obučen. Nedostaju mi kulturni ljudi, i što više vremena prolazi sve mi više nedostaju, zar u ovom prljavom svetu ne možemo da nađemo način da budemo što čistiji. Da ne gazimo preko mrtvih zarad ciljeva i da igramo pošteno? Ja mislim da nije mnogo, i da svi možemo.

Ono što mi je ostalo u nasleđe )Agata je bakin omiljeni pisac; na slikama su -leva slika baka i ujak u mladosti; srednja -baka; desna-mama iz '80ih)


Dakle drage moje ako hoćete da budete dame, počnite da usvajate pravila koja su potrebna za jednu damu. Budite bolji ljudi, ali to nije dovoljno zato budite vaspitani i kulturni jer to ništa ne košta a mnogo donosi i vama i ostalima.







5. Stvar koja mi se gadi

Skoro sam čitala članak koji me je baš razbesneo. Ne članak kao članak razbesneli su me ljudi o kojima je članak. Naime Piter Dinkdlidž (Tirion iz "Igre Prestola" je  poslao poruku ljudima da ne kupuju haskije, samojede i ostale pse koji liče na vukove samo zato što su videli u seriji. Problem je u tome što mnogi od tih psa završe napušteni jer vlasnici nisu svesni odgovrnosti ili prosto nemaju uslove (Haski zimski pas u Teksasu!?). Što je još gori zločin. Ja tolerišem mnogo stvari ali kada vidim da neko koristi životinju u "dekorativne" stvrhe poludim. Kako vam ljudi nije žao?



Tribute novoj sezoni GOT


Ja sam vlasnik psa. Moj, pas zapravo naš porodični pas, Marli je maltezer imamo ga već skoro 3 godine i mnogo ga volimo. Verujte mi na reč mogu da zamislim život bez nekih ljudi ali bez njega ne mogu. Količina ljubavi koju dobiješ od životinje je najbolja na svetu, veran prijatelj (tako ga mi zovemo ne mamamo psa), odličan savetnik za stresne situacije jer maženje psa umiruje, i član porodice. Pre nego što smo kupile Marlija dugo smo istaživale. Prvo smo htele da usvojimo psa, međutim nije bilo šanse da rizikujemo mi živimo na četvrtom spratu u stanu potreban je mali pas, ali ako rešite da uzmete psa a imate kuću, dvorište/velki stan u pridzemlju i prostor -usvojite, udomite neko kuče spasite neki život meni je jako bolno kada vidim napuštenog psa. Onda smo istražile koja je rasa za nas najpogodnija i došli do maltezera potom do žene od koje smo kupile Marlija. Kada smo ga uzele bile smo svesne odgovrnosti ali uprkos tome što smo kao male već čuvale psa nismo znale kolika je obaveza. Pas je gotovo ravnopravan sa vama -traži svoju pažnju, traži da jede da ga izvodtie...nema tu kompromisa i nema tu "bio je lep par dana hajde da ga vratimo". A ako ga pustite na ulicu, ozbiljno kakvi ste vi to ljudi?


baka pravi najbolje krofne


 Pas se ne kupuje zbog dekorative. Pas se ne kupuje jer je tako popularno. Pas se kupuje ako ga istinski želite i spremni ste na odgovornost bez  povlačenja. Razmislite dobro pre nego što uzmete psa, za mene osoba koja može da pusti psa iz kuće - bukvalno da ga istera je bez ustručavanja odvratna osoba nije fer da neko ko nije ništa skrivio pati jer ste vi precenili sebe. Zato budite realni. I dobro razmislite.





💟Favoriti meseca💟 


sitnice koje čine leto



📺Serija meseca 📺


Z: The Beginning of Everything

Hvala Ivani što mi je preporučila ovu sjajnu seriju. Iskrena da budem sumnjala sam u Kristinu Riči ali sam se jako brzo razuverila sjajno je iznela Zeldu i jako mi se dopada serija.




📚Knjiga meseca📚


"Južno od granice, zapadno od sunca" Haruki Murakami

Hvala čitalačkom maratonu za ovo otkriće života što je meni definitivno Murkami. Kakva knjiga kakva priča (pisaću već o tome). Malo je reći da me je oborila s nogu. Ne pamtim kada sam tako uživala u stilu pisanja - kad osetiš da čitaš delo harizmatičnog čoveka znaš da je sjajn pisac.



🎬Film meseca🎬


Inception

Delo Kristofera Nolana o kome sam toliko dugo slušala je malo je reći -brutalno.





🎧Pesma meseca🎧


J. Balvin - Ginza

Latino ritam je savršen za leto, Balvin mi je baš lego.



Linkovi vezani za ovaj post (ako želite više da pročitate idite na "open link in new tab" jer ne mogu da namestim da se sam dirketno otvara u novom):

Prethodne šolje kakaoa
Manny MUA kanal
Minin profil na Goodreads-u
"Kraljevska Afera" na IMDb
Kako sam ja videla "Jućno od granice, zapadno od sunca" na IMDb
Duolingo
Zelda na IMDb-u
Moj instagram



tradicionalno, Marli za kraj


To je sve za ovaj post. Kako vam se dopao? Sve što vam je na pameti pišite mi u komentarima. 😉

Hvala na čitanju,

With love, S.

10 коментара:

  1. Ovo je moja omiljena rubrika sa tvog bloga i najlepši početak nedeljnog jutra. Mislim da nikada nije dosta iskrenih pohvala, pa ću ti ih svaki put neštedimice dodeljivati, jer si zaslužila. :))) Međutim, slažem se da ti je ovo izdalje "Šolje" među najboljim do sad, odabir tema, način na koji si sve izrazila, složila sa slikama i pratećim sadržajima, nekako je profi, siguran, zreliji nego do sada. BRAVO!:)
    Meni su jul obeležile nesnosne vrućine, na kojima je bilo teško normalno funkcionisati, kamoli raditi - a raditi se moralo, pa imam utisak da je vreme proletelo kao u poluhipnozi, pojma nemam kad pre, a stres je ostao. Zato mi blogovanje dođe kao oaza opuštanja i zdravog razuma.

    Idem redom, teme su interesantne:

    1. Nisam znala za ovu naslovnicu, ne dopada mi se, ali samo pitanje je zanimljivo i dosta staro. Ja sam odrasla u porodici sa mnogo braće i nijednom sestrom, pa sam kao (naglašeno) jedino žensko dete bila uvek "muškarača", više u glavi nego izgledom doduše, tako je ostalo...nemam konvencionalna "ženska" razmišljanja i stavove, ne volim stereotipe, ali sam prilično tradicionalna po pitanju ženskosti i muževnosti, smatram da razlike treba negovati a ne isticati radi sukoba. Pitanja rodne ravopravnosti i neutralnosti su značajna dokle god su UMERENA i dok se ne ide u krajnost, baš kao i kada govorimo o bilo kojoj vrsti društveno-socijalnih podela (feminizam, rasizam, diskriminacije na različitim osnovama).
    Našminkani mupkarci, doduše za scenske potrebe, nisu novitet :) - čitav glam pokret, Bouvi, Brajan Feri, "New romantics" su na tome zasnivali svoj imidž i izgledali visoko stilizovano, prelepo. Pogledaj film "Velvet Goldmine", odličan primer.:) Pada mi na pamet, oko ovih parova, set fotografija Bouvija i njegove prve žene Endži, ili pokojnog Pita Burnsa (pre operacija) i njegove supruge Lin Korlet, gde se uopšte ne raspoznaje ko je muško, ko žensko. Takvi eksperimenti su u umetnosti trajali vekovima, fenomen androginosti je jedno vreme istican i putem modela Andreja/sada Andreje Pejić, dakle, nisu ova Điđi i njen dečko otkrili ništa novo, a ni Youtube-ri, samo su se osamdesete i ranije epohe s time nekako pametnije, manje napadno nosile...:)
    Zaključak ti je pravi. Umereno, pristojno, sa smislom - i sve može.:)

    2. Hvala ti na ovom odeljku. Meni se često čini da mi se život raspada, sada sam opet u jednoj teškoj fazi usled brojnih profesionalnih dilema i izazova na koje nisam sigurna da li mogu da odgovorim, umešalo se i pitanje zdravlja, sve to lomi, teško je izbeći stres...ali, da, sve je u nama i našoj glavi, sve je u volji zapravo.
    Ovo za radno iskustvo - dok sam studirala, ni ja nisam radila. Učila sam, posvetila se tome kako bih završila ispite u roku, da ne izgubim budžet i stipendiju. Diplomirala sam pre pet godina, master završila pre četiri i, eto, nemam posao iako bih SADA mogla i želela da radim. Ali, to nije do nas, tako da pusti stvari neka idu svojim tokom i samo radi na sebi u kontinuitetu, ne daj da imaš "prazan hod". Uvek budi zaokupljena nečim, donosilo ti to trenutno vidljivu korist ili ne. Onda život ima smisla.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na komentaru Isidora :)
      Ovog meseca sam imala prostora da se uključim u sve teme o kojima mislim jer se ponekad htela ili ne zagube, dešava se :)

      Bouvi i jeste bio prvi, nisam ga se odmah setila, ali kada sam ga ja prvi put videla nisam bila sigurna da li je muškarac ili žena imao je čudan stil. Sećam se pisanja o Andreji to je prva (koliko) pamtim otvoreno transrodna osba našeg porekla a ovo dvoje su čisti marketinški trik sve za slavu.Osamdesete su bile divlje sve je bilo normalno samo je nekako stavljano u pristojniji kodeks. I doličan zaključak -može sve samo u granicama normale.

      Sve zapravo i jeste u našoj glavi, najbitnije je da se ne nerviraš (koliko možeš) jer psihičko zdravlje šteti fizičkom i nigde t nema dobre strane :)
      Ja bukvalno nemam dan radnog iskustva, htela sam da se posvetim faksu, htela sam da "proživim mladost" e sad što nema sada posla gledaj kao trenutnu situaciju i samo poztivino biće psola i biće bolje 100% sam sigurna u to .

      Избриши
  2. 3. Divna zamisao, SVAKA ČAST, ovo što radiš za sestre je prelepo, plemenito i mnogo korisno, oduševila si me!:)))) Podsetila si me na metode koje je moj tata primenjivao da me navikne na čitanje lektire, još čuvam ukoričenu svesku sa dinosaurusima koju mi je dao za pisanje malih rezimea u petom razredu. Možda sam subjektivna jer se time bavim, ali čitanje je mnogo važno i korisno iz toliko razloga: bogatimo rečnik, jačamo inteligenciju i maštu, smiruje dušu, pozitivno utiče na zdravlje, opštu kulturu, opušta...Zato, samo napred i ako zatreba koja preporuka za mlade dame, tu sam!:)
    Ja sam konačno složila svoju kućnu biblioteku, 1700 naslova plus 200 u babinoj kući, ima tu mnoštvo lektire i sačuvanih knjiga iz detinjstva, pa mogu da ti iz prve ruke posvedočim koliko je život sa književnošću lep, bogat i vredan. Beskrajno sam zahvalna mojima što su rano prepoznali i podržavali moja interesovanja. Zato me raduje kad čujem ovakve stvari kao što je tvoja inicijativa.:)

    4. O ovome smo već ranije pričale i potpuno se slažemo. Ne biva dama ni intelektualac na silu, ne može se kupiti parama/imidžom, to je poza i fasada, nema veze sa ponašanjem. Dama se postaje radom na sebi, manirima, negovanjem elegancije, dostojanstvom, pristojnošću, nežnošću...ima jedan sjajan citat, parafraziram:"Intelektualka je žena koju prostota ne dotiče, iako je okružuje." Isto važi za dame. Možeš biti dama i na livadi, i u blatu - stvar stava.:)
    Saro, oduševljava me tvoja zrelost i molim te, budi samo bolja.:) Ne daj da te promeni svet!:*

    5. I ovo je ranije bila tema jedne od tvojih "Šoljica", pa smo komentarisale. Ja nemam psa ni ljubimca, jer živim u stanu i nisam imala gde da držim životinju, a volim ih i smatram da je velika odgovornost. Ne mogu da smislim ljude kojima je kuca ili neki drugi ljubimac statusni simbol, ukras, igračka, to je čisto iživljavanje i krajnje nehumano.:(

    Odlične preporuke. Posebno mi je drago što ti se dopao Murakami. Kada sam ga otkrila 2013, pročitala sam skoro sve prevedeno, sjajan pisac.:)

    HVALA na divnom razgovoru, sad mogu u nove radne izazove sa pravim elanom. Zadovoljstvo je komunicirati sa pametnima:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Definitnvo je moralo nešto da se uradi. Ja genralno nema veliku udeo u pomaganju sa školom više Maša radi jer ja ne znam matematiku (nije ni ona pčelica ali zna više od mene to sigurno), ni fiziku ni bilo koju priordnu nauku pa jedino ovako mogu da uskočim.
      Kad budu ćelel enšto da čitaju javljam :)

      Upravo to dama se ne dobija izgledom dobija se kulturom, koliko si svestan sebe i svojih manira tolko možeš sebe da zoveš damom.

      Ljudi su odvratni, posebno ti što kupe jer vide da je popularno.

      Murkami je sjajn pisac :)

      Hvala tebi na kometaru :)

      Избриши
  3. P.S. Kad rekoh "samo bolja", mislila sam - ne menjaj se, osim na bolje.:)
    I, da, evo fotki koje sam spomenula, kad govorismo o našminkanim muškarcima:
    1. Dejvid i Endži
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/01/23/23/3083F30000000578-3413850-image-a-10_1453592057057.jpg

    2. Pit i Lin
    https://i.pinimg.com/736x/7a/b9/82/7ab982f9a95abf949a21c356eb8cd44d--pete-burns-s-fashion.jpg

    Ne zaboravimo da su i "Guns"-i stavljali šminku u početku, glemeri poput Eksla, Sebastijana Baha, Nuno iz "Extreme"-a, članovi "Motley crue" i "Duran Duran", onda gothic metalci, Vile Valo iz "HIM"-a, a sve frajer do frajera, prelepi muškarci, zavodnici.:)
    Moj ljubimac, Adam Ant:
    http://prod.static9.net.au/_/media/Images/The-Fix/2011/12/14/05/30/adam-ant.jpg

    Opet kažem, to je scena, imidž, ovo danas mi je ipak nekako neukusno, nakaradno...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod Pita i Lin se baš ne zna ko je ko :)

      Gunsi su imali baš veliku glam metal fazu (Sleš je toi anpsiao u knjizi) gde su krali neruvkice i minđuše svojih deovjaka.
      Adam ej divan.
      Kad smo kod Adama i Adam Lambert je od kada se pojavio furao šminku na licu i ako je imidž bio muški :)

      Избриши
    2. Sebastijan ❤❤❤
      Pišem utiske sutra kad sednem za komp, ovo srce sam za gosn Baha morala udenuti na brzinu. Koji je to 80s crush - najveći!

      Избриши
  4. Divan početak nedeljnog jutra. Jako lep post, rekla bi jedan od lepših na tvom blogu. Najviše mi se dopao deo o damama, jer je to nešto o čemu sam predhodnih dana razmišljala. Naime, čula sam priču jednog dosta starijeg prijatelja koja me razočarala. Govorio je o tome kako voli da vidi pravu damu na ulici, kako je negovanje tradicije i starih vrednosti pravo blago i slično. Potom kaže "U ovom gradu nema nijedne ženske osobe koja bi se mogla osloviti sa dama, jedino je ... blizu te titule". A ona u tom trenutku izlazi iz diskoteke, tetura se raščupane kose u haljini iz koje sve kipi dok je prijatelji pridržavaju, ali eto, ona je dama jer ima svoj stav i briga je šta će se o njoj pričati. Najgore je što je reč o odrasloj, zreloj osobi (30+) koja ima takva razmišljanja. Dama nije titula, kao što si rekla, nije bitno kako se oblačiš, već kako razmišljaš i kako se ponašaš. Dama je osoba koja drži do sebe, ima svoje stavove, uverenja i pravo vaspitanje. Slike tvoje bake su me oduševile, jako mi se dopadaju fotografije 70-ih i 80-ih godina i žao mi je što toga više nema.
    Pomenula si knjiški maraton, takođe sam ove nedelje učestvovala u jednom, a verovatno ću i naredne. Naporno, ali zabavno. Pisala sam nešto o tome na svom blogu.
    Nisam gledala ni film ni seriju, ali obzirom da su mi tvoje predhodne preporuke uvek odgovarale, znam šta mi je sledeće na listi.. :)
    Uživaj :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaboravih deo o ljubimcu. Početkom ove godine dobila sam psa, sibirski samojed. Neverovatno je koliko brzo sam se za njega vezala, koliko može da oseti kada sam tužna i da me oraspoloži, kao i to koliko ja mogu da prepoznam šta mu je potrebno, šta mu smeta i kako to da ispravim. Kao pravo ljudsko biće. Životinje su zaista posebne i ponekad je razgovor sa njima korisniji nego pet razgovora sa nekom osobom. :)

      Избриши
    2. Hvala ti puno :)
      Stariji muškarci imaju običaj da gledaju malo zatucano sva ta njihova mišljenja treba uzeti sa rezervom još žive u enom drugom dobu :)
      Najmanje je bitno šta nsoiš,i koliko para imaš već koliko si kulturan to je najbitnije.
      Hvala puno ja obožavam slike iz '80ih isto stalno gledam mamine :)
      Baciću pogled ja sam uspela sve sam pročitala što je bilo po zadatku samo da se poveti čovek :)
      Hvala ti puno :)
      Jao ja imam komšiju samojeda čuvaju je ljudi pored obožavam je. I da razgovor sa životinjama je dragocen sve te razumeju i podržavaju :)

      Избриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

Омогућава Blogger.

Wikipedia

Резултати претраге

Translate

Ознаке

007 1 10 10 things i hate about you 100 posta 2 2015 2016 21 gram 21 grams 7 of 7 9/11 a clash of kings a life as we know it A Storm of Swords a streetcar named desire actors actresses all about eve allied american gods american history x american hustle american sniper amy adams angelina jolie april arrow art aura balkan blogger beauty bed bed time before before sunrise before sunset benicio del toro benisio del toro birdman birthday biutiful black swan blistav um blog blog blogorodjendan blogger blogspot blue valentine book books brad pitt bradley cooper bts callenge captain america casino royale cate blanchett challenge chris hemsworth chrismas christian bale Christian Grey christmas christoph waltz cinderella clive owen closer coffee coldplay column common girl conversation crazy heart crime critic dancing with the stars daniel craig david o russell dead poet society disney divergent diy dog downton abbey dracula the silence of the horror picture show emma stone essence f.f facts fantazija fashion favorites february fifty shades of grey film filmovi food from filmography fun game of thornes danncing with the stars game of thrones george r r martin girly gladiator glista glumci golden age golden rose gordost i predrasuda got hair halloween hannibal hero holiday horror hot house of cards hulk hunger igra prestola igre prestola inglorious bastards inside llewyn davis iron man jaime lannister james bond jane eyre january javier bardem Jennifer Lawrence jeremy renner johnny depp jon snow Josh Hutcherson julia roberts july june kate winslet katniss keanu reevs kritika la la land ladies Lady Chatterley's lover leonardo dicaprio leto letters to juliette life limitless lipsck loreal lost in translation lotion lipstick rimmel love love actually love rosie ludo srce m.l madn men magic mike make up malta maltese march mariah carey marley marlon brando maroon 5 marvel may maybelline me me movieis me time memories meryl streep michael buble michale fasbender mlata models mona lisa smile monica belucc movie movie blog movie blogger movie review movies music muzika my own private idaho nails naomi vatts never forget new year new york Nicholas Sparks nivea no north country once upon a time oscars outlander peeta pet play list post priča pride and prejudice prohujalo sa vihorom ps i love you queen questions ramsay bloton random real red review revolutionary road rimmel rip river phoenix robert de niro rock romance ryan gossling s. chat san francisko scandal school sean penn september serbia serbian blogger serije Shailene Woodley shelock holmes single sister snow soaf son pen song of ice and fire songs spectre story story time stuff summer summer book tag summer tag superhero tag team lannister the walking dead the age of adaline the avengers the best of me the borgias the crown the danish girl the hunger games the incredible hulk the ring the shining the walking dead the walkking dead Theo James this is us thor time titanic tom hansk tom hardy top lista top10 travel tv tv show uk valentine's day vanity case victoria vikings vrad pitt vrati se zone vs warrior wham winter world x men young victoria zona zamfirova 2

Sponsor