Kraj Decembra 2020. godine i svet je već uveliko u pandemiji. U takvim okolnostima naravno da nam treba distrakcija od svega. Mnogo firmi i ljudi stavljeno je na pauzu a čak i oni koji su radili- radili su od kuće. U toku je drugi talas, ovu rutinu već znamo. U vreme kada su svi koncerti otkazani, dešavanja usporena Šonda Rajms nam sprema “gozbu” koju ili otvoreno volite ili je vaše grešno zadovoljstvo-kostimirana drama i vrela romansa smeštena u regentskom periodu po adaptaciji serijala Džulije Kvin- Bridžerton.
Bridžertoni iza scene Izvor: Pinterest |
Serijal ove autorke je interesantan koncept (bar okvirtno tako deluje) i sastoji se u osam knjiga od kojih svaka prati baraću i sestre iz porodice Bridžerton. Prva knjiga “The Duke and I” prati najstariju ćerku i četvrto dete Dafni slede je Entoni, Benedikt, Kolin, Eloiz, Frančeska, Hajesent i Gregori (imenovani su po abecednom redosledu ali knjige ne prate isti u potpunosti najstariji je Entoni a Hajsent je najmlađa). Serija prati ove knjige (sa tim time da nakon Entonija neće ići Benedikt verovatno zbog izmena u vezi lika i davanja prostora da ga još malo upoznamo pre nego što postane glavni lik) i karakteriše je sloboda producentkinje i rediteljke da kastinguje ljude drugačije boje kože i osmisli svoj svet umesto da se drži “potpuno belog kastinga” (što radi odlično za priču jer pokazuje da je moglo i drugačije) pa tako serija ima dosta različitosti treba napomenuti da ovo nije priča bazirana na istorijskom događaju i sve je izmišljeno. Priča počinje 1813. kada Dafni (Phoebe Dynevor) najstarija kćerka porodice Bridžerton debituje ispred Kraljice Šarlot (Golda Rosheuvel) i očarava sve prisutne. Njen debi je (u nedostatku boljih reči koliko god jezivo zvučalo) stavlja u visoku poziciju na “bračnom tržištu” i očekuje se da će dobiti dosta ponuda. Na njenu žalost, previše zašitnički nastrojen brat Entoni (Jonathan Bailey) glava porodice nakon smrti oca odbija bukvalno svakog obožavatelja te niko nema hrabrosti da priđe “dijamantu sezone” osim jedinog čoveka kog Entoni smatra manje-više prikladnim Najdžela Brebroka koji je daleko stariji od nje i nije romansa kojoj se nadala. Istovremeno u London se vraća novi Vojvoda Sajmon Baset (Regé-Jean Page) koji je nakon smrti oca preuzeo titulu. Sajmon je istog trenutka poželjan mladoženja svim majkama, što njemu ne laska jer je zakleti neženja usled odrastanja pored oca koji ga nije voleo. Sajmon upoznaje Dafni na balu na kom je gotovo primoran da ode i ispostavlja se da je on Entonijev najbolji prijatej sa Oksforda. Mada prvi susret nije san snova njih dvoje nalaze “sredinu” pretvarajući se da su zainteresovani za romansu. On kako bi odbio majke i udavače ona kako bi privukla više mladoženja. Prva sezona prati njihovu romansu. U obe sezone kao naratorka služi “Lady Whistledown” (naraciju govori Julie Andrews) anonimna novinarka koja piše o gradskim dešavanjima otovreno imenujući svakog.
Dafni i Sajmon prvi ples Izvor: Pinterest |
Druga sezona nas baš kao i knjige odaljava od vojvode i Dafni i fokusira se na Entonija. Sada kada je Dafni “zbrinuta” a od Eloiz (Claudia Jessie) nema ništa (mada to neće sprečiti njihovu majku Vajolet da pokuša da je stavi “na tržište”), Entoni donosi odluku da se oženi. On je Vikont, glava kuće i trebalo bi da ima ženu. Jednog dana na jahanju upoznaje strankinju koja ga zaintrigira kasnije saznaje da je to Kejt Šama (Simone Ashley). Kako bi “udala” svoju sestru Edvinu (Charithra Chandran) i obezbedila joj bolju budućnost Kejt i njena maćeha su došle iz Indije nazad u Englesku. Entoni je isprva vidno zainteresovan za Kejt ali kada čuje njegove (apsurdne) zahteve za suprugu, Kejt i on ulaze u konflikt i od tog trenutka netrepeljivost kreće praćena, istovremeno ludačkom privlačnošću koju ne mogu da poriču. Ova sezona takođe daje bolji uvid na Eloiz i njeno prijateljstvo sa Penelopi (Nicola Coughlan) kao i želju da bude samostalna, obrazovana žena radije nego da živi život svoje sestre.
Kejt i Entoni Izvor: Pinterest |
Moram da budem iskrena Bridžerton je oduvek bio moje “grešno zadovoljstvo” mada mi prva sezona nije valjala i dizala mi se kosa na glavi od klišea bilo je tu lepih kostima i sjajne muzike naravno kao i svi i ja sam pala na lepotu i šarm Regea Žan Pejdža. Međutim nisam bila “fan” serije do druge sezone za koju sam ironično rekla da neću gedati jer je RJP rešio da ne reprizira ulogu. Internet me je naterao i bila je to sjajna odluka jer je ovo sezona koja ne neuporedivod bolja od njenog “kamena temeljca”. Nisam ja jedina koja to misli, mnogi se slažu da je Brižerton 2 bio veći uspeh ipak treba imati na ummu da ako vam se pva sezona jako dopala i ceo koncept onda će vam se ova manje svideti- kod mene je obrnuto. To me je nateralo da razmislim zašto je druga sezona bila toliko uspešnija i ovo su 8 razloga zbog kojih verujem da je Bridžerton 2 bio mnogo bolji.
Bez većeg odugovlačenja,
Let’s go!
Dafni i Entoni Izvor: Google pretraga |
- GENERALNO BOLJA PRIČA
Čak i kada se oduzme sve što ću kasnije navesti u samom startu sezona 2 ima bolje postavljenu priču. Veza između Kejt i Entonija je meni lično omiljeni tip romanse (od neprijatelja do ljubavnika). Dok Sajmon i Dafni pokrivaju ono čuveno pretvaranje koje preraste u ljubav već u drugoj epizodi serije epilog je tako očigledan a do šeste je manje više sve razrešeno da se sami zapitate “čemu služe poslednje dve epizode?” Sve što je trebalo da se desi već se desilo. Održava ih ludačko dobra hemija ali da mi nismo poludele za Sajmonom ne bi bilo ni polovično zanimljivo. Takođe uprkos tome što je cela poenta da budu “glavna priča Londona” nakon prve dve epizode niko na to ne obraća pažnju osim eventualno Entonija koji iz nekog razloga igra opsesivnog brata (dok u drugoj sezon urpkos tome što ima još 3 sestre tom istom čoveku ni traga ni glasa). Priča Dafni i Princ je tek zbrzana i ostavljena u vazduhu jer ko bi normalan odbio Sajmona čak i pored princa? To nije slučaj sa drugom sezonom. Kejt i Entoni imaju već na početku pri prvom susretu tu toplo-hladno energiju gde znaš da će biti dobra romansa. Njihova priča je dinamična i znamo da će imati više elemenata do raspeta. Od samog poetka je jasno da je kraj neizvestan, do poslednje epizode mi zaista ne znamo epilog. Kroz sezonu konstantno igramo toplo-hladno svesni da priča može da ode u mnogo različitiih pravca i svaki veoma logičan. Dakle sama ideja neprijatelji koji se zaljube jedno u drugo je odmah bila bolji izbor.
Džonatan Bejli i Sajmon Ešli,iza scene Izvor: Pinterest |
- VIŠE RADNJE, MANJE GOLOTINJE
Ono što je verovatno glavni adut druge sezone je da erotskih scena zapravo nema. Čak i noć Kejt i Entonija je radije urađena sa ukusom i kadrovi su lepi u odnosu na onu koju imaju Sajmon i Dafni. U drugoj sezoni fokus se stavlja na radnju i likove, građenje te strasti i tenzije. Serija je dosta smirenja u odnonosu na njenu prvu sezonu po tom pitanju i ne predstavlja likove kao igrače koje samo čekamo da se…Umesto toga fokusira se na romansu i razvitak ljubavne priče. Kada se vratimo na prvu sezonu do prvog poljubca Dafni i Sajmona osim Entonija i operske pevačice, nema mnogo takvih scena ali nakon toga svaki fokus postaju noći Sajmona i Dafni. Kada i uporedimo prvi poljubac gluma i način izvođenja istih je opet drastično bolji u drugoj sezoni. Dafni i Sajmon su u bašti, sve je zaamračeno ona deluje polu-mrtvo (Bože me oprosti) i taj trenutak prekida previše dramatični Entoni izazivajući budućeg zeta na duel (normalno taj čovek je drama queen prve sezone). U drugoj sezoni toga nema čuveni poljubac u crkvi tako zadovoljavajući i mastralno izveden on je prokdukt građen toliko dugo da mi kao gledaoci čekamo već epizodama i baš u onoj gde svi shvataju da nema poricanja osećanja dobijamo taj poljubac koji zadovolji sva naša osećanja. Sam način građenja odnosa Entonija i Kejt je dobro napisan ima tenziju koja svakom scenom dodaje još malo, razvoj likova i celokupno nam daje sliku njihovih osećanja. Kod Dafni i Sajmona to nije slučaj jer je jasno da će biti zajedno od prve scene. Nema tenzije u radnji i posle dve-tri epizode već razmišlaš o tome “daj da pređemo na stvar” jer je hemija meu glumcima očigledna kao i sam epilog. Sve što je u prvoj sezoni nadomestila erotkia u drugoj zamenjuje trud da se uloži u građenje odnosa pa je tako ova sezona superiornija.
Moje omiljeno luče, Benedikt Bridžerton Izvor: Pinterest |
- RAZVOJ OSTALIH LIKOVA
Ono što baš dolazi do izražaja u drugoj sezoni je razvoj ostalih likova. Uvek treba imati na umu da će svako u Bridžerton porodici biti glavni lik (Kolin je sledeći) pa je dobro da se sa razvojem istih krene odmah. Prva sezona nas upoznaje sa ostalim likovima. Osrednje znamo da je Eloiz pomalo nezavisna, da je Benedikt (Luke Thompson) slikar (i verovatno gej) da Kolin (Luke Newton) putuje i ima prijateljstvo sa Penelopi i da najmlađi članovi postoje. U prvoj sezoni Entoni za razliku od braće i sestara ima dijaloge, ima ličnost koja se svodi na (kao što sam već ustanovila) previše zaštitnički nastrojenog brata koji je toliko opsesivan da mu apsolutno niko ne valja i voli operske pevačice lakog morala. Sama Dafni Bridžerton-zvezda prve sezone nema neku ličnost i ona se svodi na to da treba/mora da se uda u svojoj prvoj sezoni tek po malo nam dajući naznake da ume da se odbrani i da ume da bude oštra kao i da je romantična. Tu se završava a Dafni je glavni lik u 80% scena je ona. U drugoj sezoni se to menja kod svih. Entoni koji vodi sezonu i njegove pevačice se ne pominju, nije opsesivan brat radije brižan i pažljiv. Vidimo mladića (kroz uvod u prošlost) kome je prerano spala titula glave i njegov pokušaj da bude dobar stariji brat istovremeno sin majci koja je po smrti muža (praćenog teške noći u kojoj se rodila najmlađa kćerka Hajesent) bila totalno izgubljena. Njegovu potrebu da ispuni porodične dužnosti, dok istovremeno postaje svestan da ne može da poriče sebe i svoja osećanja. Entoni ima dobar smisao za humor, zaštitnik je ali i veoma borben. Upoznajemo bolje i Vajolet koja nije samo žena u potrazi za zetovima i snajama i njenu bolnu priču. Benedikt širi ličnost dalje od “on voli da slika”. On je izgubljen u svom svetu, dobija mesto na akademiji umetnosti i vidimo njegovu strast prema slikarstvu ali i njegovu ličnost. Moj miljenik među braćom, Kolin, mora da se suoči sa izgubljenom romansom u prvoj sezoni i vidimo njegovo odrastanje sada kada više nije neko ko samo putuje po svetu i uživa već uzima poziciju u porodici. Sama Dafni koja je sporedni lik ove sezone u svojim pojavljivanjima koja nisu česta ispoljava više ličnosti nego u celoj prvoj sezoni. Ona je dobar posmatrač veoma slična Entoniju i veoma borbena puna života i duha ona je više od žene, sestre, majke i ćerke. Vidimo koliko su zapravo ona i Entoni vezani i koliko se dobro poznaju ali i koliko su slični. Eloiz Bridžerton, koja je moj omiljeni lik postaje duh same sezone. Imali smo naznaku da je ona nezavisnija od ostaliih ali ove sezone to dobija pun sjaj. Odlazi da sluša časove za žene, samostalna je i genijalno sarkastična (moja omiljena scena kad Dafni dovede bebu zovu je da vidi sestrića ona skloni pogled sa nečeg što čita i hladno pita “jel se promenio nešto od prošlog puta?”) veoma jasno nije stvorena za ulogu majke i supruge i malo me podseća na Džo Marč iz “Malih žena”. Federington sestre, mlađi Bridžertoni- svi su mnogo boje napisani u drugoj sezoni što me dovodi do sledeće stavke.
Eloiz Bridžerton uvek ima najbolje odgovore Izvor: Pinterest |
- ODSUSTVO REGEA ŽAN PEJDŽA-PREDNOSTI
Ne mogu da poreknem da mi se RJP jako dopao. Zapravo ako mene pitate on bi trebao da bude sledeći Bond jer ima baš sve i mislim da je sjajan glumac (ali kako je bio nominovan za Emi u Bridžertonu mi je misterija univerzuma na sreću Džoš O Konor kao Princ Čarls u The Crown je odneo isti kući) i jedan od najboljih frajera na svetu ima i lepotu i harizmu. Međutim, činjenica je da je cela prva sezona zapravo on. Kad ga vidiš on krade kadar i niko pa ni sama Dafni nije bitna. Kada sam čula da se ne vraća bila sam razočarana, ipak neočekivano njegovo odsustvo otvorilo je prostoriju i dalo šansu ovom sjajnom kastngu da zablista i nama da obratimo pažnju na ostale, njegovo odsustvo ima i mana ali o tome kasnije.
Kaako se ono kaže "he is the moment" Izvor:Pinterest |
- NEIZVESNIJI KRAJ
Kao što sam već napomenula, u prvoj sezoni veoma nam je jasno kako će se sve odvijati već nakon druge ili treće epizode manje-više. Mada Sajmon odlučno bira da bude neženja mi znamo da će to prevazići (milom ili silom) i da će biti sa Dafni, dok u drugoj sezoni to nije slučaj. Do poslednje epizode on ostaje neizvestan. Da li će Kejt i Entoni biti zajedno? Da li ona odlazi za Indiju? Šta je sa odnosom sa Edvinom? Mada venčanje nije u poslednjoj epizodi, do samog venčanja sve deluje kao da će je Entoni oženiti? Mnogo pitanja dobro odrađena da mi kao gledatelji ostajemo investirani u radnju. Imamo gotovo porušeno prijateljstvo Penelopi i Eloize koje ostaje otvoreno za treću sezonu i dosta pitanja koja će nas naterati da se vratimo i sledeće sezone i to je šarm druge sezone prosto je bolje napisana.
Kejt i Entoni, čuveni prvi poljubac Izvor: Pinterest |
- POŠTOVANJE LIKOVA
Velika mana koju sam imala u prvoj sezoni upravo se odnosi na to da imamo manjak poštovanja slobodne volje i generalno volje likova. Sajmon je gotovo forsiran na brak sa Dafni (bez obzira što je voli) ali i ako pređemo preko toga da bi oženio Dafni svakako, on ne želi da bude otac. Imati lik koji otvoreno govori kako ne želi porodicu i forsirati isti da na kraju udovolji njoj i imaju dete je bilo jako loše. Prosto dvoje ljudi koji imaju različito viđenje života verovatno ne treba da budu u braku. Takođe Sajmon ne dobija prostor da se suoči sa užasnom traumom koju nosi iz detinjstva da bi potencijalno promenio mišljenje. Entoni rođenu sestru stavlja u položaj da (suprotno od Sajmona) isprva bira da žrtvuje to što želi veliku porodicu da ne izgubi brata i čoveka kog voli u glupom duelu. U drugoj sezoni to nije slučaj. Entoni i Kejt uprkos otovrenim osećanjima jedno prema drugom ne dele ni poljubac dokle god je on veren sa njenom sestrom oni oboje dolaze sa iste polazne tačke- osećaju vernost ka očekivanjima porodice i dužnosti koju imaju dok poriču to da im je dozvoljeno da vole i budu slobodni i to temelje poštovanja ličnosti likova je daleko bolje od onog u prvoj sezoni.
Dafni i Sajmon i harizma koja isijava iz ovog čoveka Izvor: Pinterest |
- GLAVNI LIKOVI
Napomenula sam već da nisam baš fan Dafni. Prosto je- ona pored njega nema ličnost. Dafni je dosadan lik koji tek na trenutke zablista (ona je meni ista Džejn iz “Gordosti i Predrasuda” i to me nervira naša nova glavna junakinja je pre Elizabet Benet i to je ono što ih odvaja). Kejt Šama je sila. Ona je sposobna i samostalna. Vešta u svemu i nije neko ko se opterećuje ni brakom ni udajom ni pokušajem da se prezentuje kao dama pred društvom. Požrtvovana je za svoju sestru i za razliku od previše zaštićene Dafni sa tri starija brata ona je naučena da se sama bori i sama odgovara muškarcima ne pokazujući slabost. Sajmon Ešli je raj za oči koliko divna glavna junakinja. Karakteristično za obe sezone je da su Bridžiertoni u senci svoji superiornijih partnera. Hemija između Kejt i Entonija i tenzija je tako jaka da ti ne dišeš dok iz gledaš (što samo dokazuje talenat jer Džonatan Bejli je gej) mada je činjenica da Fibi i Rege Žan Pejdž imaju daleko opipljiviju i bolju ne mogu da poreknem. Pisanje Kejt i Entonija je bolje i generalno romansa je bolja.
Prelepa Sajmon Ešli kao Kejt Šama Izvor: Pinterest |
- BOLJI DIJALOZI I MONOLOZI
Postoji jedan Sajmonov monolog koji jako volim u prvoj sezoni. To je trenutak kada on kraljici govori o Dafni i zašto želi da je oženi. Prelep je i divan. Još jedan bitan dijalog je onaj u kome Dafni napomene bratu da joj je poverovao samo zato što mu je drugi muškarac to rekao predstavljajući odlično status žene u to vreme. I naravno njihova prva bračna noć je u konverzaciji fino napisana. Osim toga i po koje Eloizine opaske ništa više. Drugu sezonu mogu da citiram danima. Entoni Bridžerton je čovek sa najboljim monolozima i njegovi razgovori sa Kejt su svi do jednog fantastični. Tu su i ostali likovi koji iznose mudrosti poput Penelopi, večito sakrkastična Eloiz i Benedikt u svom svetu. Kolin koji sazreva pa čak i Dafni koja ima bitan monolog u kome drži Entoniju lekciju i koji je bolji od skoro svakog koji je imala u svojoj sezoni. Edvina i njena lekcija Kejt. Vajolet i lekcije koje je sama morala da nauči. Druga sezona je zaista korak napred po pitanju pisanja i davanja prostora.
Moja omiljena scena u drugoj sezoni i Entonijev monolog koji sam 3 puta gledala Izvor: Google pretraga |
- PREDNOSTI PRVE SEZONE (I MANE DRUGE)
Vojvoda mi je nedostajao Izvor: Pinterest |
Sajmonov monolog koji volim |
- ZAKLJUČAK IŠTA OČEKUJEM OD TREĆE SEZONE
Kolin i Penelopi Izvor: Pinterest |
0 коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.