Hej vi siroti đavoli. Svesna sam toga da kasnim ne jedan no dva dana sa postom, ali i ako mi je opravdanje loše-faks šta da radim kad se mora.
Pre nego što počnem da pišem o temi o kojoj je današnji post, moram da kažem da ukidam Favorite meseca, prosto jer meni pisanje tog posta stvara teret, a blog je mesto gde ja delim ono što me usrećuje ne ono što mi stvara teret, umesto toga uvodim nešto novo.
Elem, da se vratim na današnju temu, a to je oskar. Fokusiram se uglavnom na ovogodišnju dodelu oskara. Isprva pričamo samo o ovogodišnjoj dodeli oskara a potom idemo malo u prošlost da uporedimo koja je dodela oskara bila jača, baizra se na 6 glavne kategorije jer mislim daje too much da ulazim i u ostale.
Kada za deset godina budu pričali o ovogodišnjoj dodeli oskara, pričaće o samo jednom čoveku-Leonardu Dikapriu. Ne postoji persona na kojoj je ikada bio veći fokus nego na Lea i njegovu prvu statu. Na žalost ostalih glumaca koji su ove godine odneli svoje pozlaćene statue, svi oni će ostati u drugom planu, jer se na ovaj oskar čekalo 22 godine.
Jack, we won :D |
No da krenemo iz početka
Najbolji film.
Ove godine u konkurenciji najbolji film trijumfovao je film „Pod lupom“ (Spotlight) . U konkurenciji sa filmovima Opklada veka (The Big Short), Most špijuna (Bridge of Spies), Bruklin (Brooklyn), Pobesneli Maks: Autoput besa (Mad Max: Fury Road), Marsovac (The Martian), Povratnik (The Revenant) i Soba (Room). Pre svega ja moram da iznesem svoj stav o imanju osam filmova u konkurenciji, jer je sasvim dovoljno bilo 5 što se praktikovalo do 2008. (kada pišem godinu pišem onu za koju se oskar dodeljivao, jer tako mi je lakše dakle ako je 2008. logično je da su se nagrade dodeljivale 2009.). Smatram da je staviti toliko filmova radi dizanja „tenzije“ nepotrebno. Soba, Marsovac i Opklada veka su lagano mogli da budu preskočeni (hvala bogu Joy nije tu to bi bio skandal) neki od njih je čak mogao da bude zamenjen i sa Dankinjom, Toma Hupera jer ako ništa drugo taj čovek uvek uspe da napravi umetnost od svakog svog filma...oh well nije da je tragično.
Ja imam generlanu manu, ne volim da odgledam film pre no što se sezona nagrada završi, ali volim da bacim pogled (odgledam par scena, najbolje momente, kako su se glumci spremali...) tako da osim u Sobe koju sa gledala komplet, nisam skroz upućena u bilo koji od ovih filmova ali opet jesam upućena da mogu da stekne nekakav utisak. Što se Povratnika tiče, nisam smela da ga gledam jer sam Vuka sa Vol Stita gledala tik pred oskara i Leo je ostao bez nagrade, dakle sujeverena sam. Ali po kadrovima jasno je da se radi o jednoj jakoj produkciji, zapravno ne sumnjam da nešto što je Alehandro napravio je umetnost, jer on je umetnik. Što se pobdenika tiče-pristojno, nije da će otići u istoju pobendika oskara za najbolji film koji drže filmovi poput Kuma, Šeindlerove Liste, Sve o Evi, Gladiatora.... ali nije da je došao tu nezasluženo. Tema je jako dobra za razmišljanje, nije baš moja šolja čaja, ali čak i ja ponekad popijem nešto drugo.
Mark Rafalo je bio jako dobro rapsoložen prošle noći, verovatno najsrećniji čovek na oskaru |
Najbolji reditelj: Alehandro Gonzales Injeritu za Povratnika.
Dve godine za redom, ovaj čovek diže statu. Moram da priznam da mi je ovo druga najveća radost posle Leovog oskara, od srca sam smatrala da reditelj kao što je Injaritu treba da osvoji, način na koji Alehandro režira je jako jedinstven, naime on je čovek koji spaja bajku i relanost. Svaki njegov film je surov, ali ne be daška te čarolije koja se u konkretno ovom filmu ogleda u efektima koje je koristio. Priznajem da je pobeda sa Birdman-om bila verovanto jača (mnogi se neće složiti ali kompleksnot tog filma i činjenica da sve mora da se čita između redova daje težinu). Inače moj omiljeni Alehadnrov film je Babel, što verovatno niko ne predpostavlja.
Što se ostalih nominovanih u kategoriji tiče tu su se našli: Lejni Ebrahamson za „Sobu“ (Room), Tom Makarti za „U fokusu“ (Spotlight), Adam Makej „Opklada Veka“ (The Big Short) i Džordž Miler „Pobesneli Maks: autoput besa“(Mad Max: Fury Road). Ja ću ponovo da izrazim svoje neslaganje sa ovim i smatram da je Sobu trebao da zameni Kventin Tarnatino i „Podlih osam“ (The Hateful Eight) i Opkladu Veka, Tom Huper sa „Danskom devojkom“ (The Danish girl).
Najveći Leonardov fan, predstavnik svih nas, gospđa Kejt Vinslet |
Najbolja glavna glumica: Bri Larson za Sobu (Room)
Za razliku od predhodna dva puta kada sam smatrala da Soba nije zaslužila ni jednu od nominacija u kojima je bila, ovaj put smatram da je pobedila u kategoriji kojoj je trebala. Neću lagati, Serše Ronan je meni simpatičnijia i draža u Bruklinu, ali bila bih cinik da ne kažem da je Larson uzela za razlogom trofej. Ona je iznela fin emotivan peroframns (koji mene nije dirnuo ali bože moj), moćan kada treba da bude i svakako dostojan trofeja.
Međutim ona je daleko slabija od predhodne dve pobednice ove nagrade, koje su bile aposlutne vladarke svaka u svojoj godini (Kejt Blanšet i Džulijen Mur) tako da je malo verovatno da će se ljudi sećati za šta je osvojila oskara (to vam je kao kada sednete i pitate se za koji je ono beše film Lorens osvojila oskara, ako se pre toga naravno ne zapitate zašto ga je upošte osvojila).
Što se tiče njene kokurencije (ako se to konkurencijom može zvati) činile su je: Kejt Blanšer za „Kerol“ (Carol) i to se ne računa u nepostojeću konkurenciju ona treba da bude nominovana za sve što radi jer radi savršeno, ali ovaj film nije bio najbolji u njenoj karijeri. Dženifer Lorens za Džoi (Joy), što se nje tiče odgledala sam pola sata i ugasila, toliko o tome. Njeno mesto je mogla da zaume Keri Muligan za „Daleko od razdane gomile“ (Far from the Madding Crowd) ili ako su hteli predstavnika komedije Ejmi Šumer u Trainwreck, što je daleko efektivnija i smešnija uloga od Lorensine. Šalot Rempling za 45 godina (45 Years) inače ovo je jedini film na koji nisam ni bacila pogled, ali jako mi se sviđa priča pa ako je neko gledao neka piše dole vredi li ga skidati ili samo da tražim na netu :) i Serše Ronan za Bruklin (Brooklyn). Bruklin sam skoro ceo odgledala međutim prekinula sam jer sam morala nešto da obavim i nikako da ga završim i meni je ona bila fantastična. Serše i inače sjajn glumac ne znam koliko je vas gledalo prvu ulogu za koju je bila nominovana za Pokajanje (Atonement) ali ta uloga je možda još i moćnija nego ova. Serše je moja vršnjakinja tako da verujem da ću je za par godina videti kao pobednika, jer ona je verovatno jedan od najjačih maldih glumaca trenutno.
Najlepša žena na dodeli nagrada |
Najbolja sporedna glumica: Alisija Vikander „Dankinja“ (The Danish girl).
Zapravo šveđanka :D Samo se šalim Očekivala sam ovu nagradu i bila mi je na listi predviđanja sa tim da sam znala da bi iznenađenje večeri moglo da se desi (i deslio se ali više o tome u sledećem odeljku) i da ode Roni Mari, eventualno Kejt Vinslet (uzevši u obzir da je ona uzela BATFA i Zladni globus nagrade). Međtuim nisam pogrešilai Šveđanka je odnela oskara za Dankinju što je meni sasvim ok. Kada sam prvi put videla Alisiju nije mi se dopala (da se razumemo NE zato što je Fesbenderova devojka), ali prvi interviju i dve sekunde u njemu bile su dovoljne da mi se ona jako svidi i da mi ne smeta što je u glavnoj trci za oskara. Igrati lik koji je kao takav dovoljno kompleksan je samo po sebi teško, izneti ga kao Vikander je brilijantno.Borba između kreativnog rada i shvatanja da se tvoj muž oseća kao nešto drugo, Vikander je iznela na sjajn način i lepo je išla uz Edija. Mogu da kažem da je verovatno Larosn ta koja je imala sreće da se Vikander nije takmičila u glavnoj kategorji (jer relno ispunjavala je uslov i za tu) jer inače mislim da bi oskar opet otišao Aliciji.
Što se tiče njene kokurencije: Dženifer Džejson Li „Podlih osam“ (The Hateful Eight)- znam da mnogi obožavaju ovu njenu ulogu, ali meni je ona odbijna, daleko od toga da ona nije dobro glumila. Jeste. Ali verovatno svi imaju nekog ko im prosto ne odgovara i ne mogu da ga gledaju, to je ona za mene. Runi Mara „Kerol“ (Carol)- Runi je bila moj izbor za oksara, ne zbog ove uloge konkretno već zbog posvećenosti koju ona ima u svojim ulogama ( niste svesni koliko je ona jak glumac sve dok ne pogledate „The Girl with the Dragon Tattoo“ ) volim metodiste, volim ljude koji su spremni sebe da unakaze zbog uloge, ona je taj tip glumca i zato sam nekako više bila uz nju nego uz Vikander. Rejčel Mekadams „Pod lupom“ (Spotlight), ok jel znate one ironične situacije kada se pitate „na kojim drogama su ovi bili kad su ovo stavili“ ? E ovo je jedna od tih istuacija, videla sam dosta delova sa Mekadams i stojim iza svake reči da sam videla svaki drugi performans bilo koje prosečne glumice. Nominacija za oskara are you kidding me? Nađu se tako misterije univerzuma. Ako mene pitate koga bi ti umesto nje? Šarliz Teon u „Pobesnelom Maksu“ ona je bila sjajna (inače i Maksa sam gledala celog). Kejt Vinslet za Stiva Džobsa (Steve Jobs), Kejt je moćna glumica jako volim da je gledam i zaista nikad nije greška nominovati nju, jer je fantastičan glumac ona iznese sve što joj se da-od drame do komedije :)
Leo i Kejt i Kejt, konačno da ga vidim sa dve najbolje emije koje je imao na setu (Vinslet i Blanšet) |
Najbolji sporedni glumac: Mark Rajlnas „Most špijuna“ (Bridge of Spies)...ili ti najneočekivanija nagrada. Nisam gledala ovaj film i zaista ne znam šta je čovek uradio (ko je gledao neka napiše) ali mislim da je ovo moj najveći omašaj, u mojoj glavi bio je okršaj Stalonea i Hardija (čik pogodi na čijoj je strani Sara bila :D ) eventualno sam mislila da bi Rafalo mogao tu da se provuče, i onda ...bum „You know nothing Sarah“. Dok ne odlgedam film ne mogu da kažem utiske ali priznaću da mi je drago što nije Stalone, ubite me ne volim čoveka.
Da izanaliziram ostale nominovane: Kristijan Beil „Opklada veka“ (The Big Short), jedan od dva koje sam automatski eliminisala, fala bogu pa nije otišao u ovom pravcu. Ja Kristijana obožavam, da se razumemo, ali napsram toga kakve likove on igra (pobeda sa Borcem srž dobre glume) ovaj film sa ofarabanim Goslingom meni nije legao nikako. Tom Hardi „Povdratnik“ (The Revenant) žal mog života, zaista sam se nadala da će Povratnik otići i sa ovim oskarom, posebno jer je Tom bio deo i „Pobesnelog Maksa“ pa rekoh-njegova godina, oh well nije do mene, verujem da će Tom tak dokazati sebe i da će svakao spustiti ruke na stautu. Mark Rafalo „Pod lupom“ (Spotlight)- kada sam jednog dana dobila pitanje, šta mislim koji od glumaca u Osvetnicima uspeti prvi da osvoji ovu nagradu i ja sam bez trunke razmišljanja imenovala njega, i idalje stojim iza toga. Rafalov najveći talenat nije gluma, već flaksibilnost da se prilagodi bilo kojoj ulozi, bilo da je ovak ozbiljna ili skroz blesava poput „Deca su uredu“. On je neko ko nije najbolji lider, ali on je rođeni sporedni glumac, glumac koji svoj talenat najbolje istačinje uz nekog. Zato kada sam pravila predikcije nisam isključila njega iz mogućih dobitnika jer može da se prilagodi a to je blagoslov. Silvestar Stalone „Krid“ (Creed), feniks ipak nije poleteo. Silvester Stalone je neko ko se zaista „vratio među žive“ ovim filmom, i čak se videlo da se ponadao tituli (reakcija na ne dobijanje oskara, je antologijska skoro kao Redmejn kad je prošle godine dobio). Moja teorija zašto Stalone nije uzeo nagradu je jer je na neki način kažnjen, Nik Nolte se vratio među A listu 2011 filmom „Ratnik“ za koji je ruke dole zaslužio nagradu, ali čini mi se da članovi gledaju na to kao ne dovoljno, zapravo je fer, odgirao je jednu ulogu posle toliko godina koja vredi i koliko god ona dobra bila nije oskara vredna.
to što se Tomi nije dočepao staute ne znači da ne možemo da uživamo u pogledu |
Najbolji glumac u glavnoj ulozi: Leonardo Dikaprio „Povratnik“ (The Revenant).
I međed je uspeo :) Šalim se naravno, ovaj čovek zaslužio je ovu nagradu još pre 21. godniu kada je dobio svoju prvu nominaciju za sporednu ulogu u „What's Eating Gilbert Grape“. Međtuim ja smatram da i ako je on zalsužio tu nagradu svaki put kada se našao među nominacijama, ovo je bilo pravo vreme za osvajanje, jer je na ovaj način taj oskar dobio na vrednosti, nije ishitren, i sam Leonardo ima najbolje godine za osvajanje oskara (41). Ne moramo da diskutujemo mnogo o tome koliko je sama uloga bila njegova najbolja ili nije,to ziasta ostaje manje važno jer ovaj čovek je zaslužio nagradu po svim merilima.
A njegovi ko-nominovani: Brajan Karnston „Trambo“ (Trumbo). Znam da mnogi vole ovog čoveka (neka serija u kojoj je on briljirao ili tako nešto) ali ja nisam kompetentna da pričam jer mene je ovaj film od svih najmanje interesovao da vidim, sam glumac mi nije dovoljno poznat i nikad nisam bila u nekom dodoiru sa pričom, čula sam da je dobar, to je sve. Met Dejmon „Marsovac“ (The Martian) ovaj „komičan“ film pogledala sam svega sat vreman jer mnogo dugo traje, a iskreno nisam si-fi fan da bih mogla da tolerišem ovu vrstu filma tri sata, no no ne dešava se. Meni je Met Dejmon ne definisan glumac-dobar je, ali u isto vreme prosečan, volim fine glumce i on je takav tip ali njegova gluma...ne znam nikad nije na tom nivou da sam ja sad na nogama, apsaudiram, impresionirana sam (ali da se zna od prijatelja Afleka je bolji). Majkl Fesbender „Stvi Džobs“ (Steve Jobs). Dobre vesti u vezi ovog performansa su da je daleko bolji od Eštonovog, i da je Majkl uprkos velikoj promeni idalje prkleto zgodan. Loše vesti, ovo je tipična biografija i vrlo često vuče na dosadan. Ja volim Majkla u nominacijama pa makar glumio drvo, jedna još noć kad ću da gledam u najlepšeg čoveka na svetu. Majkl se zvanično vodio kao Leonardova no1. konkurencija ali sa napomenom da je čak i on daleko drugo mesto, što je činjenica. Majkl je imao real life lika-stoji, ali mi je drago da nije otišlo na tu stranu jer mislim da ovo nije najbolje od Majkla što ćemo videti (X men filmovi i 12 godina ropstva i Shame su mu bili daleko superiorniji performansi). Ali on je divan, sjajno je kako je regovao kada je Leo podebio, sa velikim osmehom, generalno ja volim Majkla zbog njegove skromnosti (posvećen čovek ni na after party-ju nije bio), napraviće on još bolju karijeu, već ga vidim za 5 godina maksimum sa stautom (a predvidela sam Redmejnu pre tri godine i Di Kapriu čim je izgubio Vuka trijumf sa ovim filmom, verujte mi na reč). Prošlogodišnji pobednik Edi Redmejen ove godine se vratio među nominovane sa Dankinjom (The Danish girl), moram da kažem da i ako je sjajno što je među nominacijama, drugu godinu za redom, i pored neosporno dobrog pergormansa, Edi je imao tu nesreću da je film realizovan godinu dana nakon njegovog moćnog i superiornog performansa u Teoriji svega, i kada uporediš ta dva-ovaj je tri klase ispod tog, zato sam znala da može da se pozdravi sa drugom stautom ove godine.
Kada već govorimo o Dejmonu, sve što treba da znate o filmu :D |
~Kada uporedim sa prošlom godinom~
Mogu reći da je prošla po pitanju svega bila jača i moćnija godina, konkurencija je bila žešća a filmovi interesnantniji da iznalizirom kad uporedimo :)
1.Najbolji film
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) vs. Spotlight
Pobednik: Birdman
Čak i da je Povratnik bio u kokurenciji oped bi pobedio Čovek ptica. Razlog tome je što je ovaj film probio nešto na oskaru a to je komercijalnost, vrlo često bi u konkurenciji kakvu je Birdman imao pobeidi neki komercijalnjiji film, međutim sama činjenica da je crna komedija uspela da odnese najprestižniju statuu govori o tome koliko je ovaj film napravio istorijiski potez u akademiji, mnogi ga nisu kapirali ili odobralvali i to je čar ovog filma.
2.Najbolji reditelj
Alejandro G. Iñárritu (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) vs. Alejandro G. Iñárritu (The Revenant)
Pobednik: Alehandro Gonzales Injritu u svakom slučaju....šalim se ali Birdman ponovo
Režirao je on i Povratnika fantastično, ali daleko kreativniji i domišljatiji prošle godine je bio sa Čovekom pticom, napraviti ironiju na palog heroja uz sve to dodati takve moćne elemente i kakaterisike je za naklon do poda i to je ono što čini Birdmena jednim od umetnički najvrednijih filmova.
3. Najbolja glumica
Julianne Moore (Still Alice) vs. Brie Larson (Room)
Pobednik: Džulijen Mur (jasno kao dan da je ona)
Prošle godnine je konkurencija među ženama bila daleko veća (skoro svaka sem Riz bi mogla da osovji ove godine, posebno Rosmund) ali Mur je bila utemeljena kao pobendik još od kada je „Idalje Elis“ izašla. I Bri i Džulijen su imale likove koji prolaze kroz tešku prishičku borbu i mada bi Larsonin trebao da bude tragičniji, osećaj koji je Mur ostavila nakon uloge je daleko jači, sam performans je bolje izveden, poštujem svako mišljenje da im se dopada suprotno, ali meni je pre svega Džulijen jedna od omiljenih glumica ikada i smatram da je njen oskar (kao Leonardov ove godine) imao veću težinu.
4.Najbolja sporedna glumica:
Patricia Arquette (Boyhood) vs. Alicia Vikander (The Danish girl)
Pobednik: uf, ovo je izjednačeno
Iskreno ovo mi je najteže da biram. Kad sedem i mislim, na prvu loptu to je definitivno Vikander jer mi je simpatičnija, a onda se setim da je Patriša svoj lik gradila 12 godina i da nje lik šalje jaču poruku-uvek možeš da stvoriš bolji život. Zato puštam vas da odlučite koja je bolja, je ne mogu da biram.
5.Najbolji sporedni glumac
J. K. Simmons (Whiplash) vs. Mark Rylance (Bridge of Spies)
Pobednik: Moram da idem sa J.K Simonsom
Momenat prošle godine kada sam ja rekla da J.K Simons treba da osvoji nagradu je momenat nakon samo par sekundi njegovog pojavljivanja u filmu, to je za mene bila sigurna stvar (i ako više volim Nortnona), ulazak u lik iz prve, držanje lika do kraja-dovoljno da mu polate policu jednim trofejem. Marka Rajlansa nisam gledala pa ne mogu da idem udrugom pravcu osim u ovom.
6.Najbolji glavni glumac
Eddie Redmayne (The Theory of Everything) vs. Leonardo DiCaprio (The Revenant)
Pobednik: Izjednačeno
Priznajem da sam više zaljubljena u Edijevog Hokinga, ali smatram Lea boljim glumcem.Ali ako se baziram na nivou performansa onda bez razmišljanja je izjednačeno. Obojica su doneli likove na najbolji mogući način i jedan i drugi su mi svaki u svojoj godini bili favoriti i sipalo je baš onako kako treba da bude.
~Da sumiram utiske~
Genralno ovo je bila porsečna godina, mislim da će se malo od ovih filmova zadržati kao popularni i gledani i nakon 10 godina, ono što je dobro je da se konačno desilo ono što su svi čekali.
Leonardo I džulijen su glumci koji dele istu sudbinu, oboje su dugo čekali na nagradu koju su davno zalsužili |
Šta mi se dopalo: Sviđa mi se što je uspelo da prođe bez protesta gospode od čokolade jer mislim da nije ni vreme ni mesto za tako nešto. Dopalo mi se što su unapredili led ekran za predstalvjanje nominovanih takođe izgleda fantastično.Takođe mi je drago da su Sam Smith i „Writhings on the wall“ osvojili najbolju originalnu pemsu i što je Amy proglašen za najbolji dokumentarac.
Šta mi se nije dopalo: Glavna stvar koja se meni nije dopala, nije usko vezana za ovogodišnju dodelu, već generlano za par godina unazad a to je što bi oskar trebao da bude Acadmey award ceremony, međutim on sve više liči na Academi award show i to mi se ne dopada, tamo je bio svako i ko treba i ko ne treba da bude, ne volim crveni tepih i ne volim što anti talenat poput Sofije Vergare dobija isti medijski porsor kao glumice poput Kejt Vinslet i Kejt Blanšet. Dodela nagrada akadmije bi trebala da bude više prestižna, pre nego toliko komercijalna, ranije je tako bilo. Čini mi se da ono što ne volim kod Globusa se baš ovde ispoljava, i nadam se da će se vratiti na tradicionalan način, a do ta tako je kako je.
Da li sam vam napomenula ko je bio najveći kralj? (čovek u odelu plavom) :D |
Kakava su vaša mišljenja o dodeli oskara? Koliko su se vaše predikcije poklopile sa ceremonijom. Pišite dole
tradicionalna moja hottest of oscars slika :) |
With love S.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.